ayanna

Alla inlägg under juli 2010

Av Madeleine Gustavsson - 25 juli 2010 13:11

Nu regnar det som bara den men det är inte värre än det var igår. Det var som om gudarna öppnade himlen och bara lät allting ösa ner över oss. De besvarade alla våras bönner  men inte på det sätt som vi hade väntat oss. Heheh busa tycker dem om.   

Av Madeleine Gustavsson - 13 juli 2010 21:59

  

Jag kan verkligen inte låta bli att spå med hjälp av moln så fort jag får chansen till det. Visst det är väl inte världens bästa spådomsteknik men jag gör det mest för att jag tycker det är kul och ett sätt att lära sig mer. I dag när jag låg på stranden så fick jag se en massa symboler som jag inte har sett innan, jag såg bland annat en ren, en tobakspipa och som ni ser på bilden mitt stjärntecken tvillingarna. Vad renen och tvillingarna betyder det vet jag inte riktigt men pipan betyder enligt mig att jag kommer att finna en ny form av vishet. Vad det innebär vet jag inte än, men jag ser verkligen fram emot och få se hur det visar sig sen.


 I natt hade jag en underlig men samtidigt fridsam dröm. Jag drömde nämligen att jag spenderade lite tid med den här mannen och plötsligt infann mig mitt i ett mission impossible uppdrag. Det hemska med drömmen var att hur mycket han än försökte skydda mig och hålla mig undan faran så klarade jag mig inte. Fick nåt gift av skurkarna och blev först förlamad och sen problem att andas. Han försökte att göra allt för att hålla mig vid liv detta eftersom han visste att jag visste saker som var viktiga för honom, men jag dog dessvärre. Jag vet att det låter hemskt men att dö i en dröm är faktiskt en ganska så härlig känsla. Det gör att man samtidigt inte är så rädd för döden och om det ska göra ont eller inte. Personligen så tro jag det är gudarnas sätt att visa mig att döden faktiskt inte är så farlig som den verka.


Jag tro inte att man ska vara rädd för döden, den är ju trots allt en naturlig del av livet.  

Av Madeleine Gustavsson - 10 juli 2010 22:18

Det har inte hänt så mycket den senaste tiden. Har dock drömt en hel del men jag vet inte hur jag ska tolka en del av drömmarna. I natt så hände det en ganska så läskig sak. Jag vaknade av att jag trodde mig höra min sambo skrika "Älskling, älskling" men när jag sen pratade med honom om det i eftermiddags så hade han inte alls gjort det. Antingen så var det jag som hörde fel, eller så drömde jag och trodde att jag var vaken eller så skrek han i sömnen. Vet bara att jag hörde honom.  Vad tror ni?

 

Har dessutom haft en enorm otur idag. Trillade med cykeln för tredje gången och gjorde mig illa. Dock inte så illa, skrapade upp nästan hela övre delen av underbenet, armbågen och handen. Men annars gick det bra. Så nu sitter jag här och tacka gudinnan och guden för att jag klarade mig bra och för det recept jag fick från min guide på grötomslag. Har benet inlindat och ska snart ta bort det.


Tog precis bort det och visst det är rött men det ser väldigt väldigt bra ut. Känns till och med lite bättre, Ska nog göra samma sak för en stund i morgon.


Av Madeleine Gustavsson - 5 juli 2010 10:53

FULL RULLE:

Under dagen i dag så blir det full rull. Har en massa som jag ska göra, vilket känns helt okej. Dock så känner jag mig en aning stressad, men men det är väl sånt som man får leva med skulle ja tro.

Här kommer en liten lista på vad som ska göras under dagen.

  • Banken
  • Fika/lunch
  • Biblan
  • Berga centrum o lämna filmerna
  • Stugan, vattna blommorna och njuta av naturen

Kommer att vara helt slut när jag kommer hem. Men trots det så känns det väldigt skönt att veta att man har någonting o göra idag och inte bara behöver sitta hemma och glo.

Av Madeleine Gustavsson - 4 juli 2010 12:56

Idag så ska jag läsa en himla massa. Och för en gång skull så är det saker som jag vill läsa själv, det ska bli så himla mysigt.


Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards