ayanna

Alla inlägg under maj 2010

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2010 21:25

En person som är född 15/6 - 1985 kl. 3:5 är Oxen i månen.

  

Om Oxen

Oxen är jordnära och hemmet är oxens borg. Den kan gott sägas att oxen är det mest typiska jordtecknet. Oxen älskar allt som är vackert och njutningsfullt såsom god mat och dryck, konst och musik, blommor, dofter, erotik, komfort och skönhet i alla dess former. De lägger stor vikt vid det materiell och vårdar ömt sina vackra saker, gärna i hemmets trygga vrå.

Oxar är praktiska, realistiska, lugna och metodiska, De arbetar hårt och med stor uthållighet. De är principfasta, envisa, stabila och självmedvetna men vill inte gärna ta några risker utan är i regel nöjd som det är. Humöret är lugnt och välbalanserat förutsatt att Oxen inte blir tillräckligt retad förståss. Då kan de bli riktigt arga och de är dessutom ganska långsinta så det tar tid innan de glömmer en oförätt. I grund och botten är dock Oxen tolerant och pålitlig och de försöker alltid att se de goda sidorna hos sina vänner.

Oxar älskar att koppla av i en behaglig miljö men har nästan alltid en speciell närhet och längtan till allt som har med naturen att göra– sådd, skörd och trädgårdsarbete, även om de bor mitt i en stad.

Med sin känsliga, jordnära personlighet är Oxarna ofta estetsikt lagda och kreativa. Den älskande Oxen är trogen sin partner och är beskyddande och ömsint om än något svartsjuk. De ogillar förändringar, speciellt sådana som är påtvingade, och de kan vara ganska konservativa och moralistiska.

Lämpliga yrkesval: Allt som har med naturen eller konstnärlighet att göra, ex Musiker, arkitekt, konsthandlare, blomsterhandlare, jordbrukare, eller egen företagare

Känsligaste kroppsdel: Halsen.

Oxens bra egenskaper

Tillgiven och lugn
Skicklig i affärer
Tålmodig och pålitlig
Är sensuell och sexig
Varmhjärtad
Ställer alltid upp
Generös

Oxens mindre bra egenskaper

Maktälskande
Är svartsjuk och vill äga sin partner
Kan vara en tråkmåns
Envis och orubblig i åsikter
Njutningslysten och girig
Lättjefull och bekväm
Kan bli fruktansvärt arg

Många är medvetna om sitt soltecken men dessvärre så är det få som är medvetna om sitt måntecken. Mitt kan du se ovan. De som jag har markerat med fetstil är dem egenskaper som stämmer in på mig. I soltecken så är jag tvilling. Har hört att kombinationen tvilling oxe ska vara ganska så farlig men ja vet inte riktigt. Vad säger ni?
vill ni ta reda på ert måntecken så kan ni gå in på www.astroguide.se tänk bara på att ni måste veta vilket klockslag ni föddes också.

Av Madeleine Gustavsson - 30 maj 2010 22:08

 

Terror på elmstreet VS Hellraiser!

Här kommer recentioner på båda två filmserierna, baserade på dem som jag har sett. Båda filmerna är bra och charmiga på sitt sätt.


Terror på elmstreet 1-2:

Ja vad ska man skriva här. Ja börja med att beskriva handlingen. Hela filmen handlar om ett par ungdomar som alla delar samma mardröm. Den om den något deformerade Freddy krueger som är ute efter att allmänt jävlas med folk, allra helst ungdomar. Handlingen är enligt mig ganska så fjantig. Jag hade ganska så höga förhoppningar på den här filmen eftersom flera filmgalningar som jag anser att den är en klassiker som man bara måste se. Jag kan i ärlighetens namn inte förstå det, för mig var den som sagt ganska så fjantig. Visst en del scener var lite små läskiga och skönt obehagliga men det var dessvärre alldeles för få som fick mig att rysa så mycket som jag hade hoppats på. Jag kan verkligen inte ge dem här filmerna mer än knappt godkänt.


Hellraiser filmerna:

Precis som alla filmserier så finns det dem som är underbara och de uppföljare som är mindre underbara. Den första filmen i serien är enligt mig ett måste, den bara måste man se om man som jag är ett skräckfilmsfan. Pinhead är enligt mig den bästa karaktären och absolut den som man skulle vilja se mer av i filmerna. Cenobiterna är också riktigt häftiga karaktärer. Hade skyhöga förväntningar på den första filmen och jag måste säga att den absolut levde upp till dem. Ville bara se mer och mer efter att ha sett den, trots alla dessa absurditeter som förekommer hela filmen igenom. Man ska ju absolut inte se den om man inte tycker om blod, inälvor och annat äckel. Nu kanske ´det låter som om jag gillar den filmen på grund av det, men så är det verkligen inte. Visst effekterna tillför en del också, men det som jag tycker om är en del av de saker som Pinhead säger. Trots att han är ond så är han faktiskt ganska så klok angående en del saker. Han menar bland annat i dem senare filmerna att verkligheten är den värsta mardrömmen av dem alla, vilket mycket väl kan stämma både för mig och andra. Den första filmen har kommit att bli en av mina största favoritfilmer tillsammans med Avatar, trots dess grafiska våld och detaljer.


  

Såg dessutom clive barkers (han som skapade Hellraiser serien) Book of blood, men den var dessvärre inte alls lika bra men det märktes helt klart vem det var som hade gjort den.     


    

Av Madeleine Gustavsson - 27 maj 2010 18:25

Är svinit trött, både rent fysiskt och psykiskt.   

 

Känns som om jag skulle kunna gå och lägga mig o sova just nu. Vet att jag har ätit mycket idag så det kan mycket väl vara det men samtidigt så kan det också vara alla de energier som jag har känt av den senaste tiden. Känner av dem hela  tiden men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dem. Försöker att stänga av mig, inte lyssna men det är inte alltid det funkar.

 

Någon som har nåt förslag på vad man kan göra?

Av Madeleine Gustavsson - 25 maj 2010 22:41

  

 

Jag vill börja med att skriva ett litet förord så att ni förstår vem kvinnan på bilden symbolisera. Ni som har sett björnbröder vet att det är Tanana, men för mig är hon någon helt annan. För mig är hon den shamanska kvinnan som i andlig form har bestämt sig för att följa mig genom livets alla lektioner. Jag respektera henne lika mycket som jag respektera mina skyddsgudinnor, eftersom de alla kan lära mig lika mycket. Det var hon som fick mig att börja med chanting (mässa) när jag utför magi. Jag känner inte av henne varje dag men ibland kommer hon på besök och lämna efter sig kloka tankar. Hon kan komma genom en vän, genom tankar eller genom vanliga handlingar. Eller så besöker hon mig när jag meditera. Vet inte hur många gånger som hon har varit med o gett mig en fjäder som present. Vet dock inte vad fjädern symbolisera och jag har inte heller listat ut vad hon heter. Men det kommer väl när hon känner att jag är redo. Jag vill dela med mig av det som hon har förmedlat till mig så att ni alla kan ta del av det.


Ord från insidan. 

Ni moderna människor ser världen som ett materiellt ting som man kan slita ut och sen slänga. Men det är så mycket mer än så. Allting är inte som det ser ut och vara och inom varje skapelse finns det skönhet. Ingenting är fult och allting är lika värdefullt oavsett färg, form och utförande. Jag vet att en del av er ser er som mindre värda, men det är ni inte. Ni är alla värda lika mycket i livets stora hjul och bland gudarna. Gudarna älskar er precis som om ni vore deras egna söner, döttrar, mödrar, fäder och familj. Ni är alla en del av länken som håller allt samman och är en del svag så bryts den. Så se till att ge varandra den styrka och kärlek som varje individ, skapelse och väsen förtjänar. Förstör inte det hem som gavs till oss av gudarna i tidens begynnelse, vörda och respektera det i stället. Ni har bara ett.


Var inte rädda för det som komma skall och ej heller det som har varit. Lev i nuet. Njut av nuet och lyssna alltid på vad din inre röst talar om för dig. Det är den som är din guide som du alltid kan lita på. Om det inte känns rätt så ska du inte göra det.


Bry dig inte om vad andra tycker, huvudsaken är att du själv mår bra. För om du inte må bra hur ska du då kunna hjälpa andra?


Var inte rädd för döden. Den är endast en dörr till en annan värld. En värld där du får chansen att vila och leva i harmoni med dig själv, andra och världen runt omkring. Det är också en värld där dina älskade och förfäder väntar på att tillsammans med gudarna få ta emot dig och fröjdas.


Ta vara på dina nära och kära och se till att lev det liv som du blev tilldelad. Det är meningen att du ska lära dig någonting av det. Ser det som en lektion.


Nu ska jag lämna er och låta er fundera. Men var medvetna om att ni aldrig är ensamma. Det finns alltid en vän som ni kan luta er emot.


Väl mött och blessed be. Må gudarna beskydda er och ge er den glädje som ni så väl förtjäna.


Jaget i det här fallet är hon. När jag började skriva så kände jag av henne så jag lät henne träda in och skriva ner det som för henne var det viktiga. Mer lär komma sen. Hoppas jag i alla fall. Var en härlig känsla av att ha henne på besök. Känner att hon har lärt mig en hel del också. Är nästan gråtfärdig om jag ska vara ärlig för det här är första gången som hon verkligen har kontaktat mig rakt på. Annars bruka hon bara ge mig hintar om saker och ting.

Av Madeleine Gustavsson - 25 maj 2010 21:30


   ååååhhh  vad jag längtar tills dess.. jag och J är i full gång att planera den just nu... känns underbart att man ska fira den tillsammans med någon. Hon ska fixa fruktsallad och jag ska fixa lättmjöd.

 

Vad det ser ut som nu så ska vi ner till stensö, käka fruktsallad, dricka lite mjöd och sen meditera över sommaren. Det är så jag har uppfattat det. Jag fundera på att fixa en egen midsommarkrans också.. ingen midsommar/Litha utan en krans på huvudet. Hehe.

Av Madeleine Gustavsson - 24 maj 2010 21:35

Nu har man åter igen valt att göra en film baserad på ett känt tv-spel. Jag ska i ärlighetens namn säga att jag aldrig har spelat spelet men jag har hört att det ska vara riktigt riktigt roligt att spela. Så jag basera inte mina åsikter på huruvida filmen är en bra tolkning av spelet eller inte utan snarare på underhållningsfaktorn.


Efter att ha sett bilder på prinsen i spelet på internet så kan jag direkt säga att likheten med prinsen i filmen är slående, så där har dem lyckats riktigt riktigt bra. precis som med effekterna. Dem var det absolut ingenting fel på och i kombination med ljudet så kunde det ibland bli alldeles för bra. Men men är man ljudkänslig så är man. Hehe. Under biobesöket så glömde man totalt bort tiden och man blev fullkomligt insugen i historien trots att storyn, enligt mig, var alldeles för simpel. Ibland så kändes det som om det fattades känsla och en story. Men trots det så låg ändå Bruckheim känslan över hela filmen vilket för mig räcker för att det ska få godkänt.


Ett minus var att det på vissa ställen märktes att det ändå var en disney film. Hade velat att den skulle vara lite mer rå, blodig och inte så barnvänlig som den trots allt var.

Av Madeleine Gustavsson - 24 maj 2010 14:42

Idag så ska jag gå och se Prince of Persia. O ja ska göra det själv dessutom. Konstigt? Ja kanske men ja tycker det är skönt att gå på bio själv. Man får liksom släppa problemen en stund och drömma sig in i en annan värld.

 

Hoppas verkligen att den här filmen är bra. Bruckheimers andra filmer brukar vara helt okej så jag har väl inte allt för höga förhoppningar på den. Men men det återstå väl o se hur den är. Recention på den kommer senare under kvällen.

Av Madeleine Gustavsson - 23 maj 2010 12:46

   Idag så ska jag köra yoga, vilket för mig känns totalt underbart. Älska yogan och allt det som den ger mig, inte bara fysiskt (i form av mer smidighet) utan även psykiskt. Den ger mig tid till eftertanke, funderingar och tankar. Det är faktiskt ofta under yogan som jag kommer i kontakt med gudarna och de andra väserna som förekommer på den andra sidan detta med hjälp av meditationen på slutet. Meditationen ger mig också en hel del rent privat eftersom jag få tid på mig att kanske lösa problem och inse saker och ting som jag inte har gjort innnan.


Visst är bilden underbar? den får en verkligen och inse hur stor världen är och hur underbar den verkligen är. Tycker verkligen om den här bilden. Vad tycker ni om den? Förresten så är det min fot framför solen som bilden föreställer. Låg på marken med benet rakt upp i luften när jag tog det.. så jag måste ha sett väldigt rolig ut 

  

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards