ayanna

Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Madeleine Gustavsson - 18 maj 2010 21:25

Naturen kan allt vara underbar ibland.. Jag var nere på stensö idag och genomförde en ritual som jag har velat göra länge. Visst den blev inte som jag hade tänkt mig men det blev riktigt riktigt bra ändå. Är nöjd som bara den med resultatet. Guden och gudinnan var med mig hela tiden, det vet jag för att en svan flög över mig och en stund efteråt kom en kråka på besök. Glömde dock ta kort på den men jag kan lova att den var fullkomligt magnifik.  Pentagramet ni se på stenen gjorde jag med hjälp av blöt kol som jag hittade i vattnet. Alltid roligt o göra lite ofarlig kladdning när man kan. Dessutom så tycker jag väldigt mycket om pentagramet som symbol så jag vill gärna rita det när och var helst jag kan. Kanske inte på världens mest utmärkande plats men gärna där jag tycker det är snyggt och med medel som inte skadar naturen, typ som med ett finger i snön eller blöt kol. Tycker det blev riktigt riktigt snyggt men det kanske är bara jag, eller vad tycker ni?

 

När jag sen hade ritat färdigt och jordat mig så började jag min tysta ritual. Åkallan gick bra och gudinnan och guden var med mig hela tiden genom hela ritualen. Elementen var också där, alla fyra, vilket för mig kändes väldigt tryggt när det helt plötsligt dök upp en kille som skulle fiska, Var lite rädd för att han skulle undra vad jag gjorde  men han verkade inte bry sig så särskilt mycket, vilket för mig var väldigt skönt för då kunde jag göra mitt och han göra sitt. Jag flätade ihop mitt halsband och koncentrerade mig på målet vilket tog en hel del kraft men i efterhand så var det verkligen värt det. Efter att ha gjort färdigt så firade jag den enkla festen med lite brago och lite banan och mango juice.. det var underbart gott att få jorda sig en gång till och få lite kraft samtidigt som jag kunde njuta av utsikten över havet. Efter det så var det dags för mig att tacka gudarna och elementen för att sen lägga mig på bryggan inte långt därifrån och vila. Det tar mer på krafterna än vad man tror och genomföra en vanlig enkel ritual. Man blir trött som bara den men samtidigt så sjukt lycklig för att man har genomfört den och fått spendera lite tid med gudarna. Nu hoppas jag bara att min spell fungera och att jag får lite mer styrka och energi från den. Förresten ni kanske vill se hur den ser ut. Det är det röda halsbandet på bilden till höger. De andra symbolerna borde ni också känna igen. Till höger är det ett silver pentagram, det i mitten är ett pentagram i form av en man och staven till vänster är av rosenkvarts. Alla tre symbolerna har kommit att betyda så mycket så jag tar aldrig av mig dem, inte ens när jag duschar.. vet att det kanske är lite konstigt men det är så det är...

 

Svar till Ariadna, dimmorna dotter :)

 

Japps det var här som jag svarade och svarar :) Kul att du besöker mig, det är väldigt givande och uppskattat ska du veta :)

 

Ja tro absolut att vi håller med varandra men formulera oss på olika sätt. Kan formulera mig väldigt konstigt ibland men det känns skönt att du förstod vad jag menar :)

 

Om jag ska vara ärlig så tycker jag inte ens om ordet normal. Jag ser det, precis som du att det är en dygd att vara onormal och på så sätt den man föddes till att vara. Försöker alltid att vara mig själv och inte någon annan. Men det är inte förens den senaste tiden som jag har insett att jag verkligen är en häxa och wicca, vilket för mig känns totalt underbart <3

 

Jag fick ytterligar lite tid med dem idag som du kanske ser.. önskar dock att andra kunde se det jag "ser" ibland :/

 

"Så det var här du svarade! ;)

Jo, jag förstår. Jag skulle däremot formulera det i termer av att man bör bejaka sina negativa sidor likväl som de positiva. Positivt/negativt istället för godhet/ondska. Kanske är jag lite allergisk mot begreppen ondska och godhet eftersom det helt enkelt är så svårt att säga vad de är för någonting. Men jag tror att vi håller med varandra trots att vi formulerar oss på olika sätt. Skulle vi kanske kunna säga att det är bra med självinsikt eftersom vi då också erkänner våra negativa sidor och i den processen kan vi också utvecklas?

Haha, nej, normalt är nog antagligen precis lika abstrakt som ondska och godhet, det har du alldeles rätt i! Själv ser jag det nog numera som en dygd att vara onormal. När jag slipper vara normal så får jag vara mig själv istället och det är mycket härligare! Är det så för dig också?

Jag är glad att du fick den härliga stunden med dina Gudinnor - det är verkligen få förunnat! Jag önskar dig fler sådana upplevelser!"

 

nej nu så ska ja glo resident evil 3...

 

Blessed be..

 

o kom i håg var inte rädda för att kommentera :)


           

Av Madeleine Gustavsson - 18 maj 2010 13:26

Det blev ingen ritual igår.. varför? Jo för att jag var alldeles för trött efter combaten för att göra det. Ögonlocken höll på och rulla ner ett antal gånger igår kväll och då tyckte jag inte att det var värt att försöka genomföra en ritual eftersom man måste vara pigg och kry. Combaten var sjukt rolig men ack så jobbig. Skrek ut mina aggressioner vilket kändes helt underbart och mycket givande. Fick dock vila ett par gånger eftersom jag höll på och svimma ett par gånger. Det märks att man inte har kört på ett tag nu   

 

  

 

Eftersom ritualen inte blev av igår så ska jag göra den idag. Ska ner till ett område som heter Stensö, grilla och samtidigt genomföra min ritual med magi. Ska bli så mysigt och underbart och sitta framför elden och njuta av värmen. Känns så bra att göra den här ritualen eftersom jag har  planerat den väldigt väl och vet hur jag ska göra. Jag ska genomföra den tysta ritualen och åkalla elementen och guden och gudinnan med gester, sen så ska jag meditera och umgås med dem för att sen genomföra enkel magi. Kommer sen att avsluta allting med den enkla festen (som scott cunningham kalla den för) och sen avsluta cirkeln. Ska fläta mig ett armband och ett halsband och kanske en ring om jag har material till det. Allihopa ska vara i rött eftersom rött står för kraft och energi och jag behöver mycket av just det. Kommer att ta bilder på allt sen så att ni få se hur det blev.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards