ayanna

Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Min väg till häxkonst, en historia om en vilsen själ.

Av Madeleine Gustavsson - 3 maj 2011 14:00

När jag gick in på Jordens röst och läste hennes inlägg Min väg till wicca så vatt jag så himla inspirerad att skriva om min egna väg mot wicca. Efter mycket om och men så har jag kommit underfund med hur jag ska skriva utan att det blir allt för tråkigt för er läsare att läsa. 


Barnåren:


Jag har så länge jag kan minnas alltid haft en nära relation med naturen och framför allt med det andliga, men inte haft ett ord på fram tills för ungefär 11 år sedan då en kompis till mig sa åt ig att jag förmodligen var wicca utan att veta om det.


Minns så väl hur jag som liten hade låtsaskompisar som jag snackade med både i tid och otid. Nu så här i efterhand så kan jag säga att det förmodligen var mina andliga guider som jag talade med utan att veta om det. Kommer så väl ihåg den kvällen jag sa adjö tilll dem och påpekade att jag faktiskt var stor nu och inte kunde tala med dem något mer. Vet att jag faktiskt grät för att jag trodde att jag aldrig skulle få chansen att tala med de och umgås med dem så som jag hade gjort tidigare. 


Förutom en nära relationen med det andliga och andra sidan har jag också alltid haft en bra relation till djur och kunnat instinktivt känna på mig hur de känner och tänker om saker och ting, men det är inte förens nu det senaste året som jag verkligen har öppnat upp mig för det. 


Kommer också ihåg hur jag under vissa kvällar kunde sitta ute i mörkret och sjunga för mig själv, hittade alltid på egna texter, tills min föräldrar sa åt mig att komma in. Jag trivdes alltid bäst ute fram tills dess att datorn började komma in i mitt liv. Då var helt plötsligt datorn viktigare än vad naturen och de väsen som jag hade snackat med innan var. Datorn tog liksom över mitt liv. 


Tonåren:


Oj Oj Oj säger jag bara, sicken vilsen själ jag var under tonåren. Under ett tag så trodde jag helhjärtat på att jag var kristen och var tvungen att går i kyrkan i hela mitt liv för att bikta för de synder som jag hade gjort under barnåren. Men efter ett tag så insåg jag faktiskt att det kändes så fel att behöva be om ursäkt för någonting som hade fallit så naturligt för en som liten och som var en del av en. Jag slutade helt enkelt att kalla mig för kristen och blev lite mer eller mindre något liknande en ateist. Jag vistte att det fanns någonting större där ute som vi människor inte hade kläm på men vad det var det hade jag absolut ingen aning om. Under många år så kom jag alltid med förklaringen att jag trodde på någonting där ute men vad det var det hade jag ingen som helst aning om. 


Vuxenåren:


Nu har jag allt mer gått tillbaka till den syn på tillvaron jag hade under barnåren. Jag är mer öppen för andra verkligheter/dimensioner och har dagligen en kommunikation med min andliga guide som har varit med mig sen jag var liten. Hon säger hela tiden att hon aldrig lämnade mig utan har alltid varit där och stöttat mig och knuffat mig i rätt riktning när jag har behövt det.


Nu under mina vuxna år så är jag medveten om att det finns en andra sida (jag har sett den och varit där andligen), att det finns fler väsen än vi här på jorden och att verkligheten inte alltid ser ut så som vi vill att den ska se ut. Människan och djuren är inte dem enda väserna som finns här på jorden, det finns så mycket mer än så. Senast igår så såg jag hur eldnymferna dansade i elden och hade roligt. 


Häxkonsterna är allt mer en del av mitt liv, en del av min vardag. Det går inte en dag utan att jag spanar på himlen efter tecken på vad som komma skall (aeromancy), kommunicera med min guide angående de mest triviala saker, kommunicera med mina djur och läser en och en annan text om myter, häxkonster eller örter. Jag har till och med ett växthus på ballkongen dit jag styr mina steg varje dag för att se att de små liven har det bra. Så häxkonsterna har blivit en så stor del av mitt liv så jag kommer aldrig att kunna sluta med dem igen. Förresten så vet min familj om att jag är häxa och även fast en del av dem kanske har lite svårt att jobba med det så vet dem att det inte är någonting som bara går över sådär, eftersom vi har shamaner/häxor i släkten. 

 
 
Miiiin

Miiiin

4 maj 2011 12:02

Åh det är alltid så spännande att läsa hur vägen mot wicca/häxkonster vart för andra personer. Jag tror vi ala har som gemensam nämnare att vi känt oss vilsna, som om vi inte riktigt passade in förän vi fann vår tro. But here we are, stronger than ever! ;)

http://fullinsyn.blogg.se

 
Anna

Anna

7 maj 2011 14:51

Först och främst: Tack för länken! Och tack för en verkligt öppenhjärtlig berättelse om din väg. Det kan inte ha varit lätt någonstans däremellan barn och tonåren!

http://www.jordensrost.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Gustavsson - 9 juni 2011 18:43

Ibland så händer det så mycket här i världen och nu händer detta. Jag har bestämt mig för att starta upp min egna hemsida och har därmed bestämt mig för att starta upp en blogg där i stället. För er som vill följa med mig dit så är adressen, www.isme...

Av Madeleine Gustavsson - 4 juni 2011 11:33


      Igår så gjorde jag ett hårspänne med några fjädrar. Hårspännet var väl sådär, så jag ska göra om det. Ska sätta fast fjädrarna i ett par hårnålar i stället.    Sen när det är färdigt så är det bara trumman som fattas <3 ...

Av Madeleine Gustavsson - 2 juni 2011 18:51


         Jag älskar att gå barfota. Det är helt underbart att känna moder jord under mina fötter. Det är helt underbart att känna hur hon stödjer mig när jag vandra runt i min egna lilla värld.    Jag vill passa på och tipsa om en artike...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 14:03


Igår när jag var ute och gick så såg jag den här symbolen på himlen. Har inte en aning om vad den betyder, men jag tror att gudarna försöker att tala om någonting för mig. Frågan är bara vad? vad tro ni?   ...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 00:24


  Ikväll hade jag en riktigt riktigt magisk afton. Jag var på möte med Xtravaganzan och på vägen hem så passade jag på att betrakta himlen medan jag gick. Fick direkt svar på den frågan som jag ställde mig,  vilket glädjer mig. När jag kom hem så gic...

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards