ayanna

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Madeleine Gustavsson - 2 maj 2011 15:46

Under dagen fick jag en fråga som jag tror att nästan alla ställer sig lite då och då. Jag fick den från Miiin och eftersom jag vet att många av mina läsare just ställer sig den frågan så tänkte jag att jag skulle svara på den så här.. Hoppas det inte gjorde dig någonting, Mickis (får ja kalla dig för det??) att jag la upp den här??


Hur gör man om man tror att man har hittat ett av sia kraftdjur då? Hur lär jag känna det bättre? Tycker sånt här är så spännande, men jag kan verkligen ingenting om det! :) 


 Först och främst så vill jag säga, att du kan mer än vad du tror. Som svar på din fråga så är det bästa sättet att lära känna ditt kraft djur att faktiskt umgås med det så gott det går. Om du tex har ett får som kommer till dig hela tiden i dina drömmar eller genoma visioner och meditationer så kan du, om du har en gård i närheten eller tillgång till en 4 h gård, gå till denna och spendera så mycket tid som möjligt tillsammans med detta djur. Om det är mer av den exotiska sorten eller en en mindre vanlig art så är det bästa sättet att faktiskt betrakta dem på en djurpark och på så sätt försöka få en mer psykisk kontakt med dem. Vi kan ta mig som exempel. Jag fick för ett par dagar sen reda på att jag har häst som ett av mina kraftdjur (man kan ha upp emot 7-9 stycken beroende på vilken tradition man vänder sig till) och det passar mig alldeles utmärkt eftersom jag har en 4 h gård inte långt ifrån där jag bor. Där bor ett antal hästar vilket i sin tur bidra till att jag har en stor möjlighet att lära känna detta djur mer på djupet. Om man däremot inte har tillgång till en gård, en djurpark eller om ens kraftdjur ett utdött djur så är det bästa sättet att lära känna dem, genom meditation eller trummresor. Det senare utför jag väldigt ofta och kan starkt rekommendera det eftersom det är ett väldigt bra sätt att ta reda på hur just ditt kraftdjur fungera och vad det vill hjälpa dig med. Det är ett super bra sätt att kommunicera med djuren och samtidigt få små medelanden eller ledtrådar på saker som man fundera på i verkligheten. Tro mig dem vet mer om dig än du kanske själv gör! Samtidigt som du lär känna ditt djur så lär du också känna en del av dig själv!

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards