ayanna

Alla inlägg under november 2010

Av Madeleine Gustavsson - 30 november 2010 10:08

 

Äntligen så har gudarna behagat ge oss lite fint väder. Dock så kan jag inte riktigt gå ut än. Ska ha min ritual idag men samtidigt så måste jag hålla ögonen på min kära lite skrållan eftersom hon kommer hem från kastreringen om några timmar. Hon kommer inte att vara glad på mig om man säger så men det är ett ont måste som måste göras.


Men en liten runda ut ska jag nog hinna med under dagen. Blir en runda till skogen där jag kommer genomföra en liten offerritual, sen sätta upp talgbollarna och mata fåglarna. Fast det blir nog inte finkläderna idag inte utan det få bli termobyxer och min jacka, annars fryser jag nog ganska så rejält.


Ser verkligen framemot o få komma ut en runda.  

Av Madeleine Gustavsson - 29 november 2010 19:57

Efter en stunds forskning så har jag hittat vart ni, som vill, kan köpa Maries bok. Den finns på adlibris (http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163312808). Om ni inte kommer rätt på länken så är det bara att söka på Marie Nilsson på deras sida så ska ni hitta den som 3-4:de boken i rad uppifrån.

 

Under dagen så har jag kommit fram till att jag ska ha min ritual under morgondagen om det blir fint väder. Kändes som om det vatt lite tätt inpå om man säger så. Så i morgon bär det av emot skogen, med vandringsstaven, facklan, fågelmaten och ljusen. Tror det kommer att bli fullkomligt underbart.

 

Under morgondagen så ska jag dessutom lämna in min kära madam för kastrering. Det kommer inte Rocky tycka om, men vad fasen ska man göra?.. Hur mycket ja än älskar henne så vill jag inte ha henne skvättande och skrikande här i lägenheten.

Av Madeleine Gustavsson - 29 november 2010 11:09


Underbar sten. Hittade den på julmarknaden där jag hittade boken som jag skrev om i förra inlägget. Den här stenen heter Mookaite och kommer från så långt bort som Australien. Enligt Marie så står den för:

 

" Den är en sten för här och nu och skänker samtidigt balans mellan yttre och inre upplevelser. Den för in en önskan om nya upplevelser och acceptans för förändringar tillsammans med ett djupt lugn med vilka du kan möta dem. Den hjälper dig också förstå kroppens, själens och känslornas olika signaler och uppmuntrar dig till att tillgodose deras behov av omvårdnad. Den erbjuder ett starkt skydd och är speciellt bra som en känslomässig beskyddare."  

 

När jag skulle köpa den så drog den direkt till sig min uppmärksamhet och in princip "skrek" "ta mig! ta mig!".. hahaha.. jag drogs till den och när jag väl läste om vad den betyder så förstod jag varför. Vet själv att jag har en dålig balans här i livet och svårt att acceptera förändringar så då kanske den här stenen kan ge mig lite stöd och balans. Behöver också psykiskt skydd och skydd emot känslomässiga angrepp från andra.

Av Madeleine Gustavsson - 28 november 2010 19:06

Oj oj oj vad mycket snö det finns. Här nere har det snöat hela tiden och inte ser det ut att sluta heller. Så det blir mycket mycket snö hela tiden, men det gör inte mig så mycket, ska det vara vinter så ska det vara vinter, så enkelt är det bara.

 

I morgon så ska jag genomföra en ritual men jag vet inte om den ska vara utomhus eller inomhus än. Hade velat ha den utomhus men det får vi se, det är beroende på om det snöar jätte mycket eller bara lite. Blir det bara lite så tar jag med mig facklan, vandringsstaven och några ljus ut med mig och genomför en offerritual. Kommer att ta med mig några talgbollar och sätta upp lite här och var. Kanske till och med åker till plantagen i morgon och köper mig några talgbollar/ frön och kanske en julkärve och sätter ut. Det får bli mitt offer till naturen och guden och gudinnan.

Av Madeleine Gustavsson - 27 november 2010 19:10

Idag så mår jag lite bättre. Har bara lite ont i magen och är lite trött. Mensen vet ni?.. ush.. tycker inte om den men den är ett ont måste som varje kvinna har.


Idag så har jag varit på Kalmar waldorfskolas julmarknad. Och vem stöter jag på där, om inte den underbara Marie Nilsson författare till boken på bilden. Har länge stått och tittat på boken i bokhandeln och nu så bestämde jag mig för att äntligen köpa den. Den är en bibel för alla oss som älskar kristaller, mineraler och stenar. Jag kan starkt rekommendera den för dem som vill  ha fina och kraftfulla kristaller i sitt hem. Vet dock inte om den finns att köpa i onlinebutikerna eller på andra ställen i Landet, men ni kan finna den ¨på http://www.kundalini-nyckeln.se/ 


Kan starkt rekommendera den! 

Av Madeleine Gustavsson - 27 november 2010 00:52

Idag kan man verkligien säga att jag fick ett ordentligt overload. Ush. Hade 10 miljoner tankar i huvudet och det var inte särskilt bra. Sen så skulle jag ju bara ta bussen hem vid en tid som inte var allt för bra, vilket höll på och driva mig till vansinne. Hade inte direkt mina chakran stängda vilket i sin tur gjorde så att jag drog åt mig all möjligt skit som jag inte skulle göra. Höll på och bryta ihop kändes det som. Hade bara lust o ställa mig upp i bussen och be alla att hålla käften, men det kan man ju inte direkt göra heller. Nästa gång så skah jag ha ed mig min ipod och sätta den på högsta volym.

Av Madeleine Gustavsson - 24 november 2010 21:01

oj oj oj vad det morras och fräses här.. skrållan har gömt sig under soffan och rocky står mest o glor med stora ögon och undrar vad han ska göra. Han är ju så nyfiken på henne men hon vill inte hälsa på honom än... ni vet allting är ju så himla nytt för henne.. Mig har hon hälsat på och strykt sig emot handen men rocky vill hon som sagt inte än. Det blir mest morrande, fräsande och rest ragg och han fattar ingenting. Fast ni må tro att han inte var glad på mig när jag ko hem med henne. Visst de hälsade på varandra genom  buren men sen när jag väl släppte ut henne så var det fräs direkt. Fast dum som han är så skulle han ju gå fram och nosa på henne o se vad hon var för någonting. Han har ju aldrig sett en annan levande katt innan. Haha rolig han e.

Av Madeleine Gustavsson - 24 november 2010 12:41

Idag så ska jag äntligen hämta henne. Nästan lite nervös om jag ska vara ärlig. Men som jag skrev förut så tror jag att det kommer att gå riktigt riktigt bra. Enligt vad jag har hört från hennes ägare så är hon väldans kelig, något försiktig och nyfiken. Precis som jag vill ha en katt.

 

Rocky, jag älskar dig, men du är lite för försiktig ibland ska du veta. Lite av en fegis. Men ack så rolig. Har många underbara minnen med dig min underbara vän. Nu kommer ytterligare en som du förhoppninsvis kommer att  ha mycket roligt med. Kanske lite för roligt ibland ;) Är säker på att ni kommer att trivas underbart ihop. Var dock snäll emot henne, lova mig det. Ni kommer att lära varandra mycket bus skulle ja tro.

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards