ayanna

Alla inlägg under mars 2011

Av Madeleine Gustavsson - 31 mars 2011 12:02

Igår när jag läste i min underbara bok, så kom ett citat och inprincip slog mig på käften rent bildligt. Längtan driver mig framåt medan rädslan tyglar mig. Det fick mig att börja fundera, hur är det med mig egentligen. Vad är det som driver mig, är det längtan eller är det rädslan som tyglar mig? Jag tror personligen att det är både och, att det är längtan efter någonting som driver mig framåt medan de också är rädslan som håller mig tillbaka. Tror dock inte att jag är ensam om det utan det är förmodligen fler som tycker och känner som jag, eller är jag helt ensam?


Vad är det som driver er?


Av Madeleine Gustavsson - 30 mars 2011 13:11

Idag ska här tecknas och målas. Ska få besök av en kompis idag och vi ska pyssla lite tänkte vi. Vi har bestämt oss för att vi ska ha en pysseldag en dag i veckan eftersom vi båda älska att pyssla och hålla igång fingrarna med någonting <3

Av Madeleine Gustavsson - 29 mars 2011 00:50

   Under gårdagen när jag var och shoppade lite inför växtsäsongen stötte jag på denna underbara tegelsten. Trots att jag inte hade hört talas om den så drog den till sig min uppmärksamhet. Så utan att fundera drog jag åt mig boken och betalade den och har inte ångrat det en enda sekund sen dess. Har läst i den och fullkomligt dragits med i dess historia och totalt glömt bort tiden. Den senaste boken som jag verkligen kände så här för är Twilight. Trots att jag inte har läst färdigt den än så kan jag ärligt säga att jag älskar den.


Vad handlar den om då? Den handlar om en person vid namn Diana Bishop. Hon är häxa men vill inte veta av hennes orsaker på grund av hennes bakgrund. Så hon utbildar sig till akademisk historiker med inriktning alkemi. Väl på universtitet så stöter hon på den undersköne vampyren Mathew som senare fatta tycke för. Detta och det faktum att hon har förmågan att öppna upp en länge sen försvunnen bok gör att hon dra uppmärksamhet till sig från både vampyrer, demoner och häxor.


Det som jag tycker är så skönt med den här boken är att boken inte utspelar sig under tonåren utan att det faktiskt är vuxna människor som är huvudrollerna. Detta gör att man slipper de typiska tonårsproblemen. Jag har nu lättare att relatera till de olika karaktärerna vilket gör att jag gillar boken ännu mer. Dessutom så är den väldig lättläst för att vara en fantasyroman.


Vill du läsa en bok full av magi, känslor och mystik så ska du verkligen läsa den här underbara boken!!!!!

Av Madeleine Gustavsson - 27 mars 2011 20:19

Idag har jag haft ganska så fullt upp. Jag och sambon drog till Jula och köpte mig en växthus hylla som  jag kan ha på våran ballkong. Så nu har jag mitt alldeles egna lilla växthus. Har under dagen satt nejlikor, salvia och basilika. Har sen tidigare satt mynta och salvia, så nu går jag och vänta på att de små liven ska titta upp ur marken. Hoppas verkligen att de tittar upp och säger hej kära skötare, nu kommer jag. Haha... nej men skämt osido jag ska titta till dem så gott jag kan och se vad som händer. Vad ska jag då använda dem till? De mesta blir det magisk användning men också till salva, oljor och en del till matlagning.

Av Madeleine Gustavsson - 21 mars 2011 21:35

Idag när jag kom utifrån biblan så blåste vindarna så ljuvligt. Men det som slog mig mest var det som dem talade om för mig. En stor förändring kommer att ske. Någonting kommer att ske, men vad det vet jag inte. Har inte en aning om vem det gäller, när det kommer att ske eller hur jag bara vet att en förändring är på intågande. Men jag vatt inte skrämd av det, utan mer förväntans full. Hoppas det är någonting roligt.

Av Madeleine Gustavsson - 21 mars 2011 14:18

Min Ostara började med att jag vaknade glad i hågen och möttes av sol i ögonen. Lite jobbigt men ack så mysigt ändå. Efter lite fixande, bland annat mnålande av mina underbara ägg som blev så bra, och lite surfande på datorn, så drog jag iväg till Maxi för att köpa lite såjord, engångsgrill och påskliljor. Jag har visst fått pippi på påskliljor. Älska den gula färgen och deras form. Sen så tog jag en promenad hem och verkligen njöt av det underbara vädret. När jag väl var hemma så sådde jag mynta och salvia. Hoppas verkligen att de kommer upp inom ett par veckor. Båda ska jag ha i krukor först inne och sen under sommaren så ska jag flytta ut krukorna på ballkongen.


När gubben min väl hade dragit till jobbet så drog jag ut och skulle grilla. Dessvärre så blev det ingen grillning men däremot så vatt det en liten ritual där ute i vårsolen medan elden brann så fint och varmt mitt inne i cirkeln. Jag jordade mig, drog kraft ifrån moder jord och fader himmel och la en cirkel och åkallade de olika elementen. Efter vissa störningsmoment, en tjej kom ridande och pappa ringde på mobilen som jag hade glömt att stänga av, så satte jag mig ner Tackade Ostara för att hon hade kommit och offrade några liljor till henne samtidigt som jag slängde min egenhändigt gjorda Ostara rökelse i elden. Den doftade juvligt av rosblad, timjan, lavendel och ekmossa. Den kan jag klart rekommendera!


Men efter en stund så började jag frysa så jag löste upp cirkeln, tackade gudarna och elementen för deras närvaro och begav mig hemåt. Väl hemma slängde jag mig i badkaret och tog ett varmt och välbehövligt bad. Värmen har nog aldrig känts så behaglig som då. Efter badet så hade jag ytterligare en liten ritual men denna gången inne, där jag tände altarljusen och bad en stilla bön och mediterade. Det var underbart att få känna att man inte var ensam där just då. Jag hade sällskap av min guide och mina gudar och jag måste säga att jag tackar djupt för det tålamod som de visar mig.


Dagen avslutade jag med en välbehövlig middag gjord på äggröra och stekt zucchini. Var sjukt gott efter en lång men ack så underbar dag full av magi och springande. Men det var det värt.


Så här sammanfattningsvis så kan jag väl säga att hela dagen var en enda stor ritual.     

Av Madeleine Gustavsson - 20 mars 2011 11:41


     


Glad Ostara alla <3

Hoppas ni alla får en riktigt riktigt bra dag :) Själv så ska jag snart måla mina ägg som jag ska pryda det nya altaret med. Vet dock inte vilka färger det blir men det återstå att se. Många färger ska det bli i alla fall. Sen efter det så är det dags att plocka fram fröna så att jag kan börja förså mina älskade plantor som ska ner i jorden om bara ett par veckor. Några ska dock stanna kvar i krukor här hemma men det blir som sagt inte alla. Runt 3 tiden så ska jag och sambo dra oss bort emot det lokala köpcentret. Han ska till jobbet som inte ligger långt därifrån och jag ska inhandla lite kol så att jag kan grilla. Jag ska grilla för första gången utomhus detta året. Blir dock inget komplicerat utan bara en korv eller två och sen så ska jag avsluta allting med en Ostara ritual utomhus som jag verkligen ser fram emot. Har inte skrivit någon. Kommer bara att säga vad jag känner känns rätt och hoppas på att det blir bra.

 

Än en gång:

 

Glad Ostara alla <3

Av Madeleine Gustavsson - 17 mars 2011 14:43

Ikväll blir det skapande, rituellt skapande. Jag tänkte jag skulle skapa en cirkel, åkalla elementen och gudarna och skapa mitt altare samtidigt som jag lyssnar på musik. Hur det blir det får ni se under kvällen. Tänkte jag skulle ta några före och efter bilder så får ni se hur det blir och följa utvecklingen :)   

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards