ayanna

Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Madeleine Gustavsson - 3 mars 2011 20:04

Efter att ha läst Lilithas kommentar så fick jag idén om att jag faktiskt ska göra en fortsättning på det inlägget där jag skriver om de andliga guiderna, men denna gången ska jag skriva om hur de kommunicera (för det gjorde jag inte så mycket i det förra inlägget).

 

Först och främst vill jag påpeka en sak, hur de kommunicera med dig är beroende på hur du är som person och hur de känner att du är redo för det dem har att säga. För en del personer så kan guiderna deras visa sig rent fysiskt medan för andra kanske de inte visa sig alls utan mer som en känsla eller en tanke eller kanske en bild. Det kan vara för att du helt enkelt inte är redo för att ta emot så fullt ut som du kanske skulle vilja.

 

Andarna kommunicera på det sätt som de känner är lättast för oss att förstå, men oftast brukar det vara genom symboler, drömmar, meditationer, tankar och bildmönster. De kan också kommunicera på flera olika sätt samtidigt men också genom bara ett.  Så var uppmärksam på miljön runt omkring dig, dina tankar eller vad för symboler som dyker upp när du meditera. Det är ett sätt för andarna att skicka viktiga medelanden till just dig.

 

För att ta mig själv som exempel, min guide kommunicera med mig genom tankar, ibland bilder, regelrätta meningar och genom meditationer. Hon och jag bruka också ha givande konversationer väldigt ofta eftersom jag ser henne som en vän och en släkting. Det händer ibland till och med att vi bli sura på varandra men då ska an inte vara rädd för de lämnar än aldrig  utan grälet är mer som ett syskongräl där man sedan bli sams väldigt fort.

 

Jag skulle vilja ta ett ganska så klart exempel på kommunikation mellan andevärlden och mig. Idag så satte jag mig ner under eken strax utanför min lägenhet, tände en rökelse, ägnade den åt moder jord och tackade för det jag har fått under den gångna tiden. Det dröjde inte länge förens jag såg en leende grön man komma seglande över himlen och när jag väl blundade fick jag en gåva i form av en gyllene röd gerbera, vilket enligt en sida på nätet skulle betyda ren o skär glädje. För mig så betydde det alltså att gudarna vatt glada för den tacksamhet och den rökelse som de fick. Detta i sin tur glädjer mig väldigt mycket eftersom det betyder att de tog emot den lilla gåva jag kunde ge dem.

 

Till sist vill min guide ger er ett råd:

 

Lyssna till er själva, guiderna era är en del av er och ni är en del av dem. Glöm aldrig det!

 

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards