ayanna

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Madeleine Gustavsson - 2 mars 2011 20:04

 

under gårdagen så hade jag och en kompis vid namn Emelie en pyssel kväll. Vi bestämde oss för några dagar sen att vi skulle göra några tvålar. Det gjorde vi och det var sjukt roligt med. Lite kladdigt och svårt o få ut tvålarna ur formarna men ack så nöjd vi var när vi var färdiga. Emelie gjorde några tvålar med blodapelsin, lavendel och citrondoft. Jag sattsade på att göra magiska tvålar som både luktar gott men också har en magisk betydelse och användning. Har valt att döpa dem beroende på när och hur man ska använda dem.


1: Andlighet: Mysk olja, Tall Olja och Salvia ört. 

 

Den ska jag använda inför ritualer eller vid högtider för bättre kommunikation med andarna och varelse på andra sidan.


2 a: Healing: Citronolja, Lavendel olja & ört, Limeskivor, Ringblomma ört.

2 b: Healing: Angelica rot, Nejlikeolja & Ört, Cederträolja, Kanelolja.


Dessa tvålar kommer jag att använda lite när som, när jag känner att jag behöver det.


3: Pengar: Bergamott olja, Pepparmints olja.


Tvålen kommer att användas för två ändamål, för att locka till mig pengar men också vid förkylning. Varför? jo för att pepparminten och Bergamotten hjälper till att lätta på trycket i bihålor och näsan om man är förkyld.


4: Aurarening: Cederträolja, Isop, Lavendel olja, Citronolja, Sandelträolja, Timjan


Den här kommer också att användas vid behov. Inte så ofta men åtminstone en gång i veckan.


5: Magical Power: Nejlikeolja och äkta vaniljstång


Den här tvålen kommer att användas i samband med magi och fullmåneritualer.


6: Peace: Lavendelblommor och olja.  


Den här tvålen har jag gjort några exemplar av eftersom min mor och syster ville ha några med. Lavendel får vi aldrig nog av i denna familjen. Alla älska lavendel. Personligen så är det även en av mina stora favoriter.

 

Jag älskar att pyssla och måste säga att jag njöt av att ha fingrarna nere i skålen och känna alla energier och krafter som omgav alla örter och dofter.

 

Tack Emelie, för en underbar kväll av mycket dofter, skratt och prat <3

 

Obs! Inspiration till tvålarna hämtade jag ifrån Scott cunninghams böcker The encyclopedia of magical herbs och The complete book of incense, oils and Brews.  Recepten och kombinationerna har jag dock kommit på själv med vägledning av min guide.  Använd gärna recepten och säg sen vad du/ni tycker om dem, funkade dem för er?

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards