ayanna

Alla inlägg under juni 2010

Av Madeleine Gustavsson - 30 juni 2010 17:35

Ush idag kan ja verkligen inte låta bli att känna mig fet, ledsen och ful....       

Av Madeleine Gustavsson - 28 juni 2010 16:26

Nu har jag äntligen bestämt mig för vad jag ska rösta på under valet sen. Vet att min käre far inte kommer att bli så glad men samtidigt så inser jag att det är mitt val, vad jag väljer eller inte väljer.


Jag har valt att lägga min röst på Miljöpartiet de gröna. Varför? Jo för att mycket av det som dem står för håller jag med om. Nu vet jag exakt vad min far skulle säga "men jag då, som är så beroende av min bil, hur ska det bli när de höjer bensinskatten så att jag inte har råd att köra den?". Det finns dessvärre inte nåt enkelt svar på den frågan. Men samtidigt så får man faktiskt inse att deras höjning av bensinskatten kanske resultera i att forskarna kanske få tummen ur röven och försöker forska fram ett bättre alternativ till det som redan finns, bensinen.


Men det som jag tycker mest om och som jag håller mest med om är att vi måste få ett ekologiskt och hållbart samhälle som även kommande generationer kan njuta av. Det kan vi inte få om vi håller på så som vi gör nu. Vi lever i ett slit o släng samhälle som inte fungera. Visst som en levande konsument så måste jag också erkänna att även jag tycker om att konsumera men jag håller på och jobba med det. Till exempel så köper jag inte så mycket kläder som jag gjorde förut, jag försöker att köpa så mycket ekologiskt (tycker förövrigt att man borde sänka priset på de ekologiska varerna så att mer folk har råd att köpa det) eller närodlat som jag bara kan och bidra med pengar till både djurens rätt och svenska naturskyddsföreningen. Hade jag kunnat göra mer så hade jag gjort det. Nu måste jag också erkänna att detta val av parti och mina personliga åsikter som jag har faktiskt till stor del bero på den tro som jag har.


Vill ni läsa mer om de grönas miljömanifest inför valet så tycker jag att ni ska gå inpå http://www.mp.se/files/204900-204999/file_204995.pdf


Av Madeleine Gustavsson - 26 juni 2010 18:54

 I natt så är det honungsmåne (läs mer om honungsmåne på www.dimmornasdotter.bloggplatsen.se (förövrigt en underbar blogg att läsa!!). Så jag ska se om jag inte kan göra ett armband/skydds amulett och meditera en stund. Allt för att få lite kraft men också beskydd. 

Kanske plocka med mig mitt Lila ljus också och tända det, men det får vi se :)


Nej nu så ska jag ner till mina föräldrar och gubben min för att njuta av lite umgänge.. skriver mer under kvällen.


Blessed be!! //Madde

    

Av Madeleine Gustavsson - 14 juni 2010 09:41

Åh sicken underbar helg jag har haft. Visst kanske inte tur med vädret men ändå. Vädret är inte allt som räknas hehehe...

 

Lördag: Lördagen spenderade jag på stan, strövandes omkring och letandes efter ett par perfekta presenter till sambons födelsedag. Det var riktigt mysigt men låt mig säga en sak, jag är glad att jag köpte mina foppatofflor om man säger så... hade jag inte gjort det så hade jag haft sjukt ont i fötterna.

 

Söndag: Min käre sambos födelsedag. Underbar och väldigt lyckad. Dagen började med att jag gav honom frukost på sängen. Sen så stack jag iväg till maxi för att handla lite inför kalaset som vi skulle ha i stugan på eftermiddagen. Henrik fixade köttet och potatissalladen och jag fixade tårtan, vilket jag trodde att jag skulle misslyckas med, men det gjorde jag inte. Den vart riktigt riktigt lyckad. Sen så kom mamma, pappa, annelie och andreas, så då var det dags att tillbringa lite tid tillsammans med dem, ätandes god mat och dryck. I fall familjen läser det här så vill jag säga: Tack för igår, det var underbart.


Tiden bara rann iväg den här helgen. Suck.


På vägen hem från stugan så hittade jag någonting som jag har letat efter länge, fjädrar. O de fjädrar som jag hittade var enorma, så jag vart väldigt väldigt glad. För nu så kan jag göra mig en fjädervippa till rökelsen jag har hemma. Gjorde en liten av fjädrar och ekblad igår som jag hängde över sängen. Den är snygg. Bild kommer senare.

Av Madeleine Gustavsson - 10 juni 2010 14:20

Idag så är det en ganska så lång dag enligt min mening. Har/hade föreläsning från klockan 09.00-11.00 och sen 12.00-16.00 väldigt tufft pass men förbaskat intressant och väldigt roligt. Den sista föreläsningen handlade om växter och vilka växter som man kan hitta runt omkring torpen här i småland. Hon pratade också om olika folksägner och om hur man får tag på dem.


Igår så satt jag och lyssnade på två av mina föreläsningar från umeå universitet, människan och växterna heter den. Handlar om hur man har  använt sig av växter genom tiderna, från stenålder fram tills idag. Den är sjukt bra för mig som är häxa eftersom jag kan lära mig mer om vilka växter ja kan utöva min magi med m.m Men den är också intressant för att jag kan komplettera mina studier med den eftersom den är en studie i arkeobotanik.


Nej nu så ska jag glo facebook (eller fejjan som pappa säger ;P) och sen återvända till den sista delen av föreläsningen :)

Av Madeleine Gustavsson - 8 juni 2010 20:57

     

Nu har man skaffat sig den hårfärg som jag har funderat på länge.. dock så vart den inte så röd som jag hade hoppats men jag är nöjd i alla fall.. den här färgen känns så himla mycket mig om man säger så.. Hoppas ni tycker likadant ;)???

Av Madeleine Gustavsson - 8 juni 2010 11:05

Idag så ska jag pyssla lite. Ska först i väg och handla lite på citygross sen så ska jag iväg in till present & Hobby eller ojtoy och köpa mig lite cernitlera. Ska göra mig ett par dockor som ja kan använda i magi osv.

Av Madeleine Gustavsson - 7 juni 2010 15:21

Heheh tro det eller ej men jag har satt mig i skolbänken igen på lite över ett år. Det kändes lite underligt måste jag säga. Trodde jag skulle ha glömt bort hur det kändes men det kändes nästan som om man hade saknat det på nåt vänster. Visst man är förbaskat trött men samtidigt så tycker jag att det är sjukt intressant.    

Man är dock lite mosig i huvudet just nu, så det blir hem och vila för att sen lägga sig och läsa en stund. Måste läsa igenom en del av artiklarna vi har tills på fredag, så jag slipper läsa dem i sista minuten. Nu ska jag banne mig vara smart och plugga i god tid innan så jag slipper att stressa i slutet.  


  


Fundera på om jag ska sätta mig en stund och meditera när jag kommer hem. Få se om jag kan det eftersom det verka som om det kommer att bli åska, och då kan ja verkligen inte koncentrera mig. Suck. Så det bli att sätta öronpropparna och ipod:en på högsta volym och meditera till lugn musik. Fatta vad underbart det ska bli o bara få höra lite lugn musik och slippa allt sorl i huvudet.

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards