ayanna

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Kraftdjur

Av Madeleine Gustavsson - 29 april 2011 00:36

                   Nu under den senaste tiden har de olika kraftdjuren kommit till mig i olika situationer. Mestadels så har de kommit till mig genom mina meditationer. Mina två huvudkraftdjur är hästen och björnen, eftersom de har hängt med mig genom hela mitt liv. Har alltid tyckt om både hästar (älskade att rita hästar när jag var liten, så om det inte är tecken så vet jag inte vad som är det) och björnar. Så det förvånar mig inte alls.


Här kommer en förklaring på de olika djuren, förklaringen är tagen ifrån cassandra easons stora bok om kraftdjur:


Varg:

Styrka: hängivenhet för familjen och arbetet, högt utvecklade instinkter, beskyddande för unga o sårbara, uthållighet

Utmaningar: Bry sig inte om dem utanför blodsbanden eller adopterade, rastlöshet, upptagen av behovet av eget revir


vildsvin;

styrka: mod, målmedvetenhet, uthållig oavsett motståndet

Utmaningar: överkänslig för potentiella angrepp, överreaktioner, obetänksamhet med känslor


Björn:

styrka: starkt beskydd, kraftfull i strid, klok moder o koppling till de visa förfäderna

Utmaningar: Att hålla sig för sig själv, dåligt humör o man bli störd, dominera familjen

Helande: självhealing, vis med örter, motståndskraft mot gifter och föroreningar


Får:

styrka: passar upp andra, altruism, ger frikostigt

utmaningar: onödiga självuppoffringar som inte uppskattas, litar på andras åsikter, medioker

Helande: Bröst, reproduktionsorgan, hår, matsmältning


Häst

Styrka: Harmoni med andra och sig själv, kärlek till resor, fruktbarhet, samarbete

Utmaningar: rastlöshet, överbelastad av krav från andra, överdriver tävlingsinstinkt

Helande: Rygg, benern & vristerna, öron energi och balans


Örnen:

Styrka: Ledarskap, visioner, ädelhet, visdom, kontakt med gudomligheten

Utmaningar: Arrogans, dominans, brist på kontakt med jorden

Helande: Hela kroppen, anden o sinnet, ögon, öron, tryck någonstans i kroppen, andningssvårigheter, fobier och rädslor


Ormen:

styrka: kontakt med uråldrig kunskap, göra sig av med det som inte längre behövs eller man inte vill ha, nystart, kvinnlig andlig kraft, födelse av ett nytt jag, orakelkraft

Utmaningar: Illvilja, hämdlystnad, oärlighet, leder andra vilse eller är oförutsägbar

Helande: Allergier, bett o stick av alla typer, hudproblem, återväxt av alla celler, ben o vävnader,  benmärg


Salamander:

Styrka: Kreativitet, viljekraft och bestämdhet, osårbarhet för påhopp och kritik, entusiasm, alla typer av passioner, transformation och önskad förändring

utmaningar: Destruktivitet, brist på inre reglering och kontroll, känslomässig och fysisk utbrändhet på grund av oförmåga att slappna av eller dra sig tillbaka, höga stressnivåer


Genom att lära känna sina kraftdjur så lär man sig en hel del om sig själv och hur man fungera. Så jag rekommendera verkligen att ni lyssnar på era drömmar, era meditationer och visioner och på så sätt försöker ta reda på vilka kraftdjur som är era. Kraftdjuren kan hjälpa er, tro mig. Ni kanske inte ser dem men dem finns där och stöta dig och ger dig en knuff när ni verkligen behöver det.


 
 
Miiiin

Miiiin

1 maj 2011 15:28

Hur gör man om man tror att man har hittat ett av sia kraftdjur då? Hur lär jag känna det bättre? Tycker sånt här är så spännande, men jag kan verkligen ingenting om det! :)

Hoppas din Beltane var underbar!

Kramar

http://fullinsyn.blogg.se

 
Moonwitch

Moonwitch

1 maj 2011 18:07

Björnen har alltid dykt upp i mina drömmar när jag haft det extra jobbigt så jag VET att den är mitt kraftdjur...Nu undrar jag dock om inte skatan också är ett av mina djur...den har den senaste tiden dykt upp titt som tätt och på de mest märkliga platser.Vet du möjligtvis vad den står för?
Ta hand om dig!
Kram!

http://ritamang.blogg.se/moonwitch

Madeleine Gustavsson

2 maj 2011 15:43

Jag skulle kunna tänka mmig att skatan står för att du måste se helheten i det hela. Förstår du vad jag menar? Skatan är ju trots allt svart och vita, vilket i min mening kan betyda att du just måste se saker från båda håll. Betrakta man den också så kan man se dess lekfullhet, vilket i sin tur måste betyda att du kanske inte ska ta allting på så fullt allvar utan också våga slappna av lite. Det faktum att den har dykt upp på konstiga platser tyder bara det på att den är ditt kraftdjur, ta till dig det den försöker säga dig och ta vara på det.

 
Annika (Magiskblomma)

Annika (Magiskblomma)

2 maj 2011 11:13

Intressant... jag är riktigt dårlig på när det kommer till kraftdjur... ohc min kunskap är så gott som minimal och jag har noll koll på vad som är mitt kraftdjur.

http://magiskblomma.bloggplatsen.se

Madeleine Gustavsson

2 maj 2011 15:38

Det kommer till dig när det känner att du är redo för det.. du kanske helt enkelt inte är redo för det än :)

 
Korpöga

Korpöga

2 maj 2011 15:27

Hej!
Nu ska vi se: humlor och andra insekter är inte så utmärkande i norrön tradition, kanske för att vi levt i ett kallt klimat med få insekter? Spindeln är kanske den mest uppmärksammande, eller så har jag uppmärksammat den mest eftersom jag är fobiker och min fulltrui kallas "Spindeln". Kan inte påminna mig nu om några andra namngivna eller uppmärksammade insekter (fiskar finns däremot med och sjöjungfrur ;))
Jag har inte sett Thor än, men jag ska. Den handlar ju om Thor och Odin och Asgard och är en hjältesaga, inte om Tor, Oden och Asgård, eller mytologin. Men triquetran är ursprungligen en kristen symbol för treenighetern (fadern, sonen och anden) och har inget med asatron att göra. Sen "Förhäxad" fick den ny status. Det finns däremot två treenigheter inom asatron: tre gudar är framträdande Tor, Oden och Frej, och så även de tre energier de står för Megin, Visdom och Kärlek (se inlägg om det på min blogg)
Intressant det du skriver om gudinnan!! :)
Och härligt inlägg om kraftdjuren (som finns i asatron också). Hade själv tänkt göra ett liknande inlägg i framtiden ;)

(jag kommer även svara dina kommentarer på min blogg, nån annan kanske vill höra svaret;) men det står samma som här)

Stora kramar!!!!

http://www.muninkorpvinge.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Gustavsson - 9 juni 2011 18:43

Ibland så händer det så mycket här i världen och nu händer detta. Jag har bestämt mig för att starta upp min egna hemsida och har därmed bestämt mig för att starta upp en blogg där i stället. För er som vill följa med mig dit så är adressen, www.isme...

Av Madeleine Gustavsson - 4 juni 2011 11:33


      Igår så gjorde jag ett hårspänne med några fjädrar. Hårspännet var väl sådär, så jag ska göra om det. Ska sätta fast fjädrarna i ett par hårnålar i stället.    Sen när det är färdigt så är det bara trumman som fattas <3 ...

Av Madeleine Gustavsson - 2 juni 2011 18:51


         Jag älskar att gå barfota. Det är helt underbart att känna moder jord under mina fötter. Det är helt underbart att känna hur hon stödjer mig när jag vandra runt i min egna lilla värld.    Jag vill passa på och tipsa om en artike...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 14:03


Igår när jag var ute och gick så såg jag den här symbolen på himlen. Har inte en aning om vad den betyder, men jag tror att gudarna försöker att tala om någonting för mig. Frågan är bara vad? vad tro ni?   ...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 00:24


  Ikväll hade jag en riktigt riktigt magisk afton. Jag var på möte med Xtravaganzan och på vägen hem så passade jag på att betrakta himlen medan jag gick. Fick direkt svar på den frågan som jag ställde mig,  vilket glädjer mig. När jag kom hem så gic...

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards