ayanna

Alla inlägg den 4 juni 2010

Av Madeleine Gustavsson - 4 juni 2010 18:38

Nu under senare tiden så har jag verkligen börjat att älska naturen mer och mer. Nu vill jag knappt ens sitta inne längre. Känner mig nästan instängd inne. Vet inte varför det är så, men det känns som om jag håller på och bli mer och mer naturmänniska. Kommer väl att sluta med att jag flytta ut i skogen tillsammans med sambon och katten. Vi har faktiskt diskuterat det men insåg sen att vi inte har pengar till det, vilket för mig är riktigt synd.

 

Förut brukade jag hata getingar, insekter och andra småkryp men nu kan ja verkligen inte låta bli att fashineras av dem och hur sofistikerade det verkligen är. Ja menar de vet verkligen vad dem gör. Bara det att jag nu fashineras över getingarna tyder på att jag har genomgått en enorm förändring. Förut kunde ja inte ens vara i samma rum som en geting utan att skrika som en vild markatta och fäkta vildt med armarna för att bli av med den lilla illbatingen.

 

Så nu njuter jag av varje minut som jag få vara ute. Både igår och idag så var jag ute i flera timmar vilket har resulterat i en lätt solbränna på axlarna. Men men, det är väl sånt som man få leva med. Bilder kommer under kvällen.

 

 

Igårkväll så genomförde jag en enorm rening av mitt hem. Började med att tända ett stor vitt ljus som jag gick igenom hela lägenheten med, sen så satte jag det i vardagsrummet, tände rökelse (vit salvia), förberedde vad jag skulle säga, gick runt med rökelsen medan jag mässade ramsan jag gjorde och avslutade sen med att smörja in dörrhandtagen och fönsterbläcken med rosen/saltvatten. Allt gick mycket bättre än vad jag väntade mig att det skulle göra. Hemmet mitt känns mycket lättare nu på nåt sätt och jag känner mig lättare med. Känns som om jag lyckades men man vet ju inte än eftersom andarna kan komma tillbaka förr eller senare.

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards