ayanna

Alla inlägg den 4 november 2010

Av Madeleine Gustavsson - 4 november 2010 13:12


Hur ser världen egentligen ut? är den verkligen som vi tänkt oss eller är den större än vad vi tror? Det kan man undra. Varje gång jag ser filmen Matrix så börja jag fundera i dessa banor. Nu menar jag inte att vi på nåt sätt skulle vara styrda av maskiner eller ingå i någon sorts virtuel värld, nej jag menar bara att det finns saker och ting som vi kanske inte ser. Världen är mycket större än vad vi ser fram för oss. Dessutom så finns det flera olika världar. Alla har vi en individuell värld som vi ser på olika sätt. Hur vi uppfatta världen runt omkring oss är ju som han säger i filmen bara elektriska överförningar mellan nerv till nerv och därmed kan vi ha olika uppfattningar. Bara för att vi se den som vi se den så behöver det inte betyda att den verkligen ser ut så. Vi kanske går runt och drömmer, vem vet? Oh vad stort det blev nu. Kanske lite för stort för min del, men jag hoppas ni åtminstone förstår vad jag menar.

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards