ayanna

Alla inlägg under maj 2010

Av Madeleine Gustavsson - 14 maj 2010 20:47

Idag så är jag seg som bara den.. suck... upptäckte precis att jag inte skrev någonting igår.. kan i o för sig bero på att jag inte mådde så bra igår..

 

Någon gång under nästa vecka så ska ja ut och ha en ritual ute i naturen. Jag ser verkligen fram emot det och vill dit nu men men tiden är allt bra seg i bland..

Av Madeleine Gustavsson - 12 maj 2010 21:37


WARNING WARNING LÅÅÅNGT INLÄGG.... MEN VAR INTE RÄDD FÖR ATT LÄSA OCH KOMMENTERA!!!  

 

Min gudinnestaty. Hittade henne på erikshjälpen idag. Hon är totalt underbar enligt min mening   

 

Jag har nu under flera dagar haft tusen miljoner tankar som jag har haft svårt att sätta ord på. Mestadels så är det funderingar runt omkring framtiden och hur saker och ting ska se ut då. Jag fundera hela tiden på hur jag ska utforma min uppsats, hur jag ska skriva och vad som kommer att hända med den. Ja jag vet pappa att det inte hjälper med att fundera, jag vet att jag ska börja skriva mer men jag säger som min käre bror Andreas att jag är motivationshandikappad. Haha. Har noll motivation till den och tycker att det är sjukt svårt att skriva någonting eftersom jag nästan hela tiden få kritik på det jag skriver.


Men det som jag fundera på mest just idag är hur jag ska genomföra min styrke/skydds ritual. Vet att jag ska fläta ett armband i rött (ska försöka göra det så tjockt som möjligt) men sen så vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Det jag vet är att det ska vara någelunda likt den ritual jag gjorde för att göra Mias armband. Det vill säga den tysta ritualen som Cunningham pratar om i sin bok Wicca, en guide för den solitära utövaren (kommer inte ihåg titeln med säkerhet, men sök på hans namn på www.google.se så hittar ni honom), meditation, lite chanting, jordande och avtackande av gudinnan och guden. Blir inget komplicerat men jag känner att jag behöver deras hjälp för att få styrka att kunna stå emot allt det som händer runt omkring mig just nu.

  

Av Madeleine Gustavsson - 11 maj 2010 13:21

Nu vet jag vad jag ska göra under sommaren,.. dels så ska jag skriva på min uppsats men jag ska också läsa två kurser, vilka det blir det vet jag inte än.. har inte bestämt mig så vi får se vad det blir..

Av Madeleine Gustavsson - 10 maj 2010 19:25

Jag sitter och glor på det okända nu.. har aldrig sett det som jag ser det nu. Förut så var jag fashinerad av det men ändå skeptisk men nu så ser jag det på helt annat sätt eftersom jag själv har varit med om en del om det som händer där. Jag ska inte berätta för mycket eftersom det är väldigt personligt. Det enda jag kan säga är att anden stod väldigt nära mig, nästan tog på mig och jag fick en enorm huvudvärk och ont i ögonen.

 

Nästan skrämmande det där men jag är väldigt medveten om att jag har lite av samma förmågor som dem har. Känner också av saker och ser en del saker som ja inte kan förklara. Har en guide på andra sidan, det är jag medveten om, men vem denna personen är det vet jag inte riktigt eftersom jag inte har forskat så mycket om det. Vet att jag också har en shamansk kvinna som hjälper mig ibland, kan känna av hennes närhet och pejla in hennes känslor ibland men det är väldigt sällan. Hon brukar också besöka mig när jag meditera, men det skrämmer mig inte snarare glädjer mig eftersom jag njuter av hennes närvaro. Det var hon och aya som hjälpte mig att göra ett helande armband till en kompis. :)

Av Madeleine Gustavsson - 10 maj 2010 12:35

Idag så ska jag ändra lite saker på min uppsats om stonehenge. Lite stavfel och andra småsaker som ska ändras, vilket inte lär ta så lång tid. Men jag väntar tills sambon har stuckit till jobbet så att jag kan koncentrera mig bättre, annars så kan det bli riktigt riktigt fel.

 

Nej nu så ska ja spela sims en stund.. uppdatering kommer sen :)

Av Madeleine Gustavsson - 9 maj 2010 20:20

Jag sitter här hemma och är svinit trött efter träningen och en bit god mat när man kom hem. Idag så har jag tränat Virya Yoga och Body Pump, så nu är man lagom mör i kroppen. Har ont  överallt känns det som, men det är ingen obehaglig smärta utan en mer behaglig sådan eftersom man vet att man har gjort någonting   . Fast det märks att jag har blivit av med en hel del styrka och smidighet under de månader som jag inte har tränat på fitness. Ledsen nautilus men Fitness är mycket bättre både vad det gäller utbudet och instruktörerna.


Yogan var det mest underbaraste som jag har kört på riktigt riktigt länge trots det att jag svettades som ja vet inte vad och var smidig som ett kylskåp. Direkt när man klev in i yogasalen så var det som att man klev in i en annan värld, en värld där bara man själv och lugnet fanns. Inget distraherande ljud, inga andra individer (jo jag vet det var många där men när man väl kör så tänker man inte på någon annan än på sig själv och vad instruktören säger), dämpad musik och sist men absolut inte allra minst inga distraherande tankar om ditten och datten. Det var bara som om man stängde av sig själv och bara var i nuet och stunden. Vilket för mig är som en drog eftersom jag behöver det trots att jag meditera så fort jag hinner och kan.


När jag mediterade under avslappningen på yogan idag, så var det som om jag bara stängde av huvudet och inte tänkte alls på 10 minuter. Det är skönt och absolut någonting som jag rekommendera till folk! Det enda som jag inte riktigt tyckte om var att det inte var någon ledd meditation utan man fick meditera själv, vilket jag inte är så bra på än så länge. Men men övning ger färdighet som det så fint heter   .


Body pumpen var dock av ett helt annat slag, full fart från början till slut. Mycket stånkande och stönande var det och svetten rann som vattendroppar längs med ryggen. Som vanligt så var det axellåten som var den tyngsta och jobbigaste. Men men är man svag i axlarna så är man.  

Av Madeleine Gustavsson - 8 maj 2010 15:56

trots det dåliga vädret så har jag haft en riktigt riktigt mysig dag. Dagen började med att jag tog bussen intill stan för att träna Body Balance. Det var underbart men tiden gick alldeles för fort, den rann bara iväg. Fast det gör den ju så fort man har det mysigt och trevligt.


Sen så bar det av emot solariet och bastun. Där spenderade jag en hel del tid, avslappnandes och funderade på en hel del saker. Kom dock inte fram till så mycket eftersom man blev så himla trött efter passet. Så nu, när jag sitter här hemma, så är jag så trött så jag håller på och somna. Fundera på att skriva färdigt här och sen lägga mig framför tv:en och njuta av ett avsnitt Simon och Tomas. Sen så blir det nog Avatar en stund   


Kommentar till Mått underligt hela dagen!!
Hejsan!
Hittade just din blogg, och jag kommer fortsätta följa den.
Ser att du håller på med teorier som wicca, är det samma som häxa?
Själv är jag intresserad av allt som rör new age.

Mitt Svar:

Tack för din kommentar och för att du har bestämt dig för att följa min blogg    Alltid roligt med nya läsare. Kommentera gärna och var inte rädd för att ställa frågor. Tycker om att svara, om jag kan annars brukar jag rekommendera andra som kan svara bättre. Wicca är inte samma som häxa. Man kan vara häxa utan att vara wiccan och man kan även vara wiccan utan att vara häxa. Förstår du vad jag menar? Skillnaden mellan att vara enbart wiccan och enbart häxa är att wiccanen (om hon inte är en häxa) utövar sig av olika metoder för att komma i kontakt med de gudomar som hon tro på medan häxan använder sig av bland annat elementen för att bland annat åstadkomma en förändring till det personen har som mål. Vanligast är dock att man faktiskt är både wicca och häxa. Förstår du vad jag menar?

Av Madeleine Gustavsson - 7 maj 2010 22:01

Har mått underligt hela dagen. Ena stunden så mår jag hur bra som helst och andra stunden så är jag snurig och mår illa som bara den..   Mådde riktigt illa precis innan jag skulle till Åsa men det kunde avhjälpas med lite saltvatten och en proteindrink. Förmodligen så var det blodtrycket som var åt fanders eftersom jag precis har haft den hatade mensen. En anna teori är, om jag ska följa mina häxiga teorier, att energierna ändras drastiskt nu under våren vilket betyder att man ena dagen kan må jätte bra och andra dagen så är man trött, grinig och kanske till och med lite snurig. Tror stenhårt på det här med att energierna och vädret hänger ihop, i alla fall i början av våren. Nu detta år så mådde jag riktigt riktigt illa de dagar då solen lös just på grund av at det var så sjukt mycket energier som rörde på sig. Det var bara att försöka ta det lugnt, meditera och andas djupt. Eller lägga sig ner i gräset och andas frisk luft.


Men men åter till ämnet, har som sagt mått väldigt underligt under hela dagen. Morgonen började med att jag  var svinit trött, så jag somnade en liten stund och sen så  tog jag några koppar kaffe för att piggna till. Inte långt efteråt så mådde jag riktigt riktigt illa, så jag förmodar att det antingen var på grund av energierna, vätskebrist eller saltbrist. Drack en del saltvatten och försökte att vila en stund. Det tog dock en stund för mig att bli bättre men det gjorde det sakta men säkert. Sen så bar det av hem till en kompis och hennes katt Musse. Vi snackade en stund, käkade en himla massa muffins och såg simpsons the movie. Riktigt riktigt trevligt hade vi.


Nu sitter jag här och är väldigt tacksam för att min far har gett mig nästan ett helt års medlemskap på mitt gamla gym. Sakna dem som bara den eftersom det kändes som mitt andra hem. Känns som om jag kommer hem i morgon när jag sticker iväg för att träna på gymmet. Så jag tackar pappa för den för tidiga födelsedagspresenten.   Den uppskattas verkligen!!!! 

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards