ayanna

Alla inlägg under maj 2010

Av Madeleine Gustavsson - 7 maj 2010 12:09

 

 

  

ush sicket tråkigt väder det är idag. Blåser är kallt och dannt..   Varför kan det inte vara så fint som det har varit innan? Vill ha sol och värme nu!!!


idag så ska jag inte göra så mycket. Blir mest att ta det lugnt, kanske spela lite sim, vänta på att pappa ska höra av sig och sen dra till en kompis för en fika och lite tjejsnack. Det är min dagsplanering det.

Av Madeleine Gustavsson - 7 maj 2010 00:09

Jag vet att jag har skrivit mina egna trossatser på en av mina andra bloggar men eftersom jag nyss tog bort dem så skriver jag dem en gång till..

 

jag tro på:

  • Guden och gudinnan, att dem är en del av allt och alla. Alla har vi en del av dem i oss vilket gör att vi alla är lika heliga och ska behandlas med respekt.
  • Naturen, att det är meningen att vi ska leva med den och i samarbete med den och inte emot den och leva av den.
  • Magi är det som sker runt omkring oss hela tiden.
  • När jag väl utför magi så jobbar jag tillsammans med de energier som finns där ute.
  • att vi själva bestämmer våra öden och att ingenting är förut bestämt.
  • Var mot andra som du vill att andra ska vara emot dig.
  • Naturväsen. Andarna i naturen har alltid varit en stor del av mitt liv.
  • Godhet och ondska finns inte i den benämningen, det är bara en del av samma mynt och därmed beroende av vartannat. För att man ska se vad som är gott så behövs det ont. Detta behöver inte betyda att jag godkänner ondska och arbetar med den, absolut inte, men jag acceptera att den är en del av världen som vi lever i.
  • att tänka positivt. Tänker man negativt så dra man bara på sig en massa negativa energier, vilket inte är bra för någon.
  • Det är inte athamen, kvasten eller bägaren som utför magin utan det är personen bakom. Man behöver inte tusen miljoner saker för att vara häxa, kraften ligger i en själv.
  • Mina skyddsgudinnor Aya och Metis. De är och kommer alltid att vara en stor del av mitt liv. Jag tro också på Pan som har kommit att förse mig med den kraft som jag behöver i svåra stunder.
  • att man sluta aldrig att lära sig. Man kan inte bli fullärd, livet är en enda stor lektion.
  • reinkarnation och ett liv efter detta. Känner bevis för det var eviga dag. Dessutom så vägra jag tro att allting bara tar slut när man dör. Man föds, dör och återföds, allt för att man ska kunna lära sig viktiga saker.
  • the law of three. Att det man gör kommer tillbaka till en tre gånger så stort. Gör man nåt gott så får man gott, gör man nåt ont så får man ont.
  • Det som tarotkorten berättar är inte fast, man kan ändra på saker och ting.
  • att det feminima och maskulina är en del av oss alla oavsett om vi är kvinnor eller män.
  • Ritualerna kan vara hur enkla eller hur komplicerade man vill. Man är inte bättre för att man gör mer komplicerade ritualer. Själv brukar jag göra enkla ritualer och tycker att jag får ut väldigt mycket av det.
  • att man ska betrakta djuren och naturen, man kan alltid lära sig någonting nytt. Djur är faktiskt klokare än vad man tro.
  • att leva i nuet, man ska inte fundera för mycket på vad som har varit och vad som komma skall.. Man ska leva här och nu och vara tacksam för det man har.
  • på reglen ain't harm none do what you wilt.. det är en stor frihet att kunna göra som man vill men innebär samtidigt ett enormt ansvar gentemot sig själv och andra.

 

Av Madeleine Gustavsson - 6 maj 2010 23:05

Oj oj oj jag vet inte ens hur många bloggar jag har egentligen.. det är hur många som helst skulle jag tro.. kommer att länka till dem under länkar så att ni kan gå och titta till dem....

 

Men men jag tro nog att jag kommer att använda mig av den här eftersom den har två av de funktioner jag vill ha mest, smileys och statistik. Mina andra bloggar har jag på wordpress men jag tro  att jag kommer att ta bort dem eftersom jag inte tycker om wordpress så värst mycket. Visst de har snygga teman men det är nog det enda som är bra med dem. Man kan knappt ändra någonting och det går inte att ha den font som man verkligen vill ha. Visst nu skriver ju jag med windows live writer men ändå, ibland vill man ju kunna gå upp och skriva via internet explorer också.. så som ni säkert förstår så kommer jag förmodligen att ta bort mina bloggar på wordpress inom en snar framtid.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards