ayanna

Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Madeleine Gustavsson - 20 augusti 2010 17:12

  

Nästa gång du går förbi ett träd, stanna upp och passa på att känna på det. Hur känns det? är det skrovligt? Är det slätt? är det skönt att ta på det eller gör det ont?

 

När jag ser en ek till exempel så brukar jag, när jag hinner, gå upp o lägga mina händer på barken och känna av dess spirande energi. Många tro att träden är ett par döda ting som ekorren, fågeln och diverse insekter äter av, bor i och förökar sig i. Men nej säger jag, träden är precis lika levande som du och jag trots att dem inte kan röra på sig och tala (i alla fall inte på så sätt att vi förstår dem, men de kan kommunicera sinse emellan, låter det konstigt? fråga så ska jag förklara så gott jag kan). Sätter man händerna emot eller håller dem ca 5-10 cm ifrån stammen så kan man om man har tur förnima dess energi och dess aura, vilket i sin tur enligt mig måste betyda att dem är väldigt levande. Träden kan också, hur konstigt det än låter, ge oss energi, trösta oss när vi är ledsna eller nedstämda och hjälpa till med avslappning om man är stressad.

 

Så ger dem en chans, gå ut o sätt dig vid trädets rot och njut av vad det har att ge dig. Har du tur kanske trädets andar  försöker kommunicera med dig

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards