ayanna

Direktlänk till inlägg 5 mars 2011

Molnspådom

Av Madeleine Gustavsson - 5 mars 2011 20:57

Idag har det varit ett underbart väder. Jag passade på och åka intill stan och sätta mig vid stranden och njuta av den unga solens strålar emot ansikte. När jag satt där på stranden så passade jag på och fråga gudarna några frågor och se vad jag fick för svar. Eftersom vädret var perfekt för aeromancy som det heter så ägnade jag större delen av tiden åt att betrakta moljen för att se vilket svar jag fick. Och som jag fick svar. Hela himlen fullkomligt översvämmade av liv. Hästar galopperade över slätterna och var förföljda av någonting som såg ut och vara vargar. Människor dansade och arbetade och lite här och var dök det upp några enstaka symboler. Det var en fullkomligt underbar syn och se svaret på ens fråga målas upp som en tavla mitt framför ögonen på en. Vad var det för frågor jag ställde och vad såg jag då för symboler och hur tolkar jag dem?

 

Är jag inne på rätt väg? & Gudinna visa mig ett tecken på att du är med mig?

 

Symbolerna:

Orm: gud och gudinna

Dansande kvinna: Lycka

Ankare: vila och säkerhet

Flaska: Firande, succé

Solkors: Guden

Cresent moon: Gudinna, Önskan garanterad, nytt, fräsh

Stenbock: Envishet

Triangel: Helhet

Dansande man: Besökare men också lycka

arbetande man och kvinna: arbete, psykiskt arbete

Hästar: Resa, styrka, makt

Varg: Kompanjon, lojalitet

Herde med sina får: ??

Leende man:  bekräftelse

Cirkel: evighet, år

Pilar: konflikter

Fågel: medial kraft, tur

Båt: upptäckande, resa, kompanjon

Kamel: flytt

fisk: tur och produktivitet

Hjärta: Kärlek och självförtroende, viljestyrka

 

Enligt min tolkning så är Ormen, Solkorset och halvmånen alla klara tecken på att jag verkligen har både guden och gudinnan med mig. Nu kanske ni undrar varför jag frågar det för, men det är för att jag har varit lite nere den senaste tiden och känt som om de har övergett mig, men uppenbarligen så har dem inte det. Här kommer förmodligen Triangeln in med eftersom det är ett gudinnetecken, som står för jungfrun, modern och hagan.  

 

De andra tecknen är ganska så tydliga svar på den andra frågan. Jag har länge gått och funderat på om jag är inne på rätt väg här i livet, ska jag bli djurvårdare eller inte. Den dansande kvinnan och mannen tyder på att jag kommer att få lycka här i livet om jag fortsätter som planerat. Men för att det ska fungera så krävs det både envishet, produktivitet och arbete som Stenbocken, den arbetande mannen och kvinnan och fisken tyder på. Men Ankaret finns där som en påminnelse om att jag någon gång måste vila och tänka på säkerheten runt omkring mig. Jag kan inte alltid gå runt i min egna lilla värld om man säger så.

 

Båten, hästarna och Kamelen tyder på att en stor flytt eller resa kommer att ske inom en snar framtid. Förmodligen inom ett år eftersom jag fick upp Cirkeln, inte långt efteråt.På den här resan och flytten så kommer jag inte vara ensam, en kompanjon som symboliseras av vargen kommer att vara med mig. Därför är och kommer jag att aldrig att vara ensam.  Vilket känns både negativt och positivt. Men den här resan innebär också en hel del konflikter, som i det här fallet förmodligen kommer att äga rum mellan mig och min far. Då gäller det att stå på sig och inte ge sig.

 

Fågeln tyder enligt mig att jag kommer att fortsätta att utvecklas på den mediala fronten, vilket känns väldans roligt. Det är förmodligen därför som jag också behöver den välbehövda vilan som ankaret kommer med. 

 

När jag väl har nått mitt mål, djurv¨rdare, så kommer jag att fira och självförtroendet kommer att vara på topp. Flaskan och Hjärtat innebär att jag kommer att fira och få bättre självförtroende. Men det kan också betyda att kärleken kommer att öka.

 

Den leende mannen innebär enligt vad Anne Moura skriver i sin bok Green witchcraft, en slags bekräftelse på att de som man ser och har tolkat är rätt. Gudarna har alltså gett mig en bekräftelse på att min tolkning är rätt, men trots det så tar jag det med en ittsi bittsi mini liten nypa salt. Men jag hoppas så klart att allting ska stämma.

 

Vad tror ni? vilka spådoms metoder använder ni?

 

  

 


 
 
Moonwitch

Moonwitch

5 mars 2011 23:52

Sv: Det är Gildedtarot leken jag använder mig av för tillfället. Du kan läsa mer om den på min blogg under kategorin Tarot och inlägget Gildedtarot...
Intressant inlägg du skrivit, hoppas på fint väder imorgon så ska jag ut och titta på moln.
Ta hand om dig!
Kram!

http://ritamang.blogg.se/moonwitch

 
Ingen bild

Korpöga

8 mars 2011 14:18

Hej, tack för kommentarena. Jag är själv häxa med shamanska drag (vala), därav "korpöga", och det är alltid superkul att träffa de likasinnade. Kommer hålla ett korpöga på din blogg, den är väldigt intressant. Vi hörs ;) kram
ps. jag är dålig på att kommentera andras bloggar, fast jag läser dem och följer dem...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Gustavsson - 9 juni 2011 18:43

Ibland så händer det så mycket här i världen och nu händer detta. Jag har bestämt mig för att starta upp min egna hemsida och har därmed bestämt mig för att starta upp en blogg där i stället. För er som vill följa med mig dit så är adressen, www.isme...

Av Madeleine Gustavsson - 4 juni 2011 11:33


      Igår så gjorde jag ett hårspänne med några fjädrar. Hårspännet var väl sådär, så jag ska göra om det. Ska sätta fast fjädrarna i ett par hårnålar i stället.    Sen när det är färdigt så är det bara trumman som fattas <3 ...

Av Madeleine Gustavsson - 2 juni 2011 18:51


         Jag älskar att gå barfota. Det är helt underbart att känna moder jord under mina fötter. Det är helt underbart att känna hur hon stödjer mig när jag vandra runt i min egna lilla värld.    Jag vill passa på och tipsa om en artike...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 14:03


Igår när jag var ute och gick så såg jag den här symbolen på himlen. Har inte en aning om vad den betyder, men jag tror att gudarna försöker att tala om någonting för mig. Frågan är bara vad? vad tro ni?   ...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 00:24


  Ikväll hade jag en riktigt riktigt magisk afton. Jag var på möte med Xtravaganzan och på vägen hem så passade jag på att betrakta himlen medan jag gick. Fick direkt svar på den frågan som jag ställde mig,  vilket glädjer mig. När jag kom hem så gic...

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards