ayanna

Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Grottbjörnens folk

Av Madeleine Gustavsson - 3 april 2011 16:06

Efter att ha varit ledsen och deppig för att ha läst färdigt Alla själars natt och abrupt fått återkomma till den verklighet som jag lever i, så har jag nu bestämt mig för att läsa serien om Grottbjörnens folk. Har börjat läsa den och måste säga att jag tycker mycket om den trots att den är lite seg just nu. Har bara börjat på den men jag är ganska så säker på att när jag kommer in i den så kommer den att gå lika fort att läsa som Alla själars natt. Som tur är så har jag ju ca 5 st kvar att läsa.


Är det någon där ute som har läst Grottbjörnens folk och kan säga hur den är???

 
 
Ingen bild

Ange

3 april 2011 17:40

Det är en underbar serie! Absolut läsvärd :)
Tyvärr har jag inte läst hela.
Men en del av den :D
Och den är väldigt intressant och man kan säga att många spännande kvällar väntar med dom :'3

 
Ingen bild

Bästa Malin

3 april 2011 18:22

Grottbjörnens folk är en helt otrolig berättelse. Jag läste fram till halva fjärde boken. Sen rann det ut i sanden. Ska ge mig på att läsa dom igen.
Man lever sig in i den. Skratt, spänning, tårar. Seg i början, ja.. Men har man tålamod och kan ge boken en chans, så vill man inte sluta sen =)

 
fallen-angel

fallen-angel

3 april 2011 18:40

Jag har läst hela serien, utom sista boken som jag ska köpa nu, och jag kan STARKT rekommendera att läsa den!
Men som du säger- den är lite seg ibland - bästa boken är nr 2 i serien "Hästarnas dal", men som sagt- jag rekommenderar verkligen att tröska igenom alla böckerna- det är dom väl värda =)
mvh Zenitha

http://fallen-angel.bloggplatsen.se

 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

3 april 2011 18:42

Självklart ska du fortsätta läsa grottbjörnens folk! :D hur långt har du kommit? Den kan vara lite seg i början, men tro mig sen blir den bara bättre och bättre! Första boken är inte lika bra som andra och tredje! Som är mkt mkt bättre än första!

Jag har läst alla böckerna när jag var yngre och har alltid väntat på att sista boken ska släppas. Jag trodde tillslut att den kommer aldrig att komma, författarinnan hinner dö innan hon skrivit färdigt den :) men jag blev helt överlycklig när jag såg att den kom ut nu i mars!

Jag har börjat läsa om böckerna för att kunna läsa sista boken och jag ångrar mig inte! Dom är så jäkla bra fast man redan läst dom en gång! Jag är på fjärde boken nu - stäppvandringen. Den är lite segare än dom andra, men jag hoppas att den kommer igång den oxå :)

Tro mig, fortsätt läs! Du kommer inte att ångra dig :)

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

3 april 2011 19:50

Jag har läst Grottbjörnens folk och de andra böckerna. Är så glad för den senaste som nyss har kommit ut "De målade grottornas land".
Det finns någon del i varje bok som är lite sega att läsa, men det är jättebra böcker och helt klart läsvärda

http://www.livetbarn.blogg.se

 
Tobias

Tobias

3 april 2011 20:17

Om du läser boken så är det väl ingen nytta till att säga hur den är för då vet man ju hur den slutar? Liksom om du redan läser den så vet du liksom hur den är. Om ploten är seg så lägg ner då den och börja på en annan XD

http://www.bachbloggen.bloggplatsen.se

 
Yvonne Johansson

Yvonne Johansson

3 april 2011 21:54

Hejsan! Jag vill bara säga att jag har dom alla 4 böckerna av Jean M Auel. Böckerna är tjocka och den sista boken är tjockast. Det var länge sedan jag läste dom, men när jag gjorde det så slukade jag dom. Jag var välldigt fashinerad då över just den tiden och författaren skriver bra så man tycker det är spännande och intressant. Om du är intresserad av historiska romaner så läs gärna Eliabeths Shadwicks böcker också. Hennes första bok heter Barnbruden. Den boken har efterföljare. På senare år så föredrar jag att läsa Janet Evanovitch böcker, fångat byte, lätt byte osv. Ca 12 böcker på svenska har getts ut hitills. Det är inga historiska romaner utan deckar romaner med komik och romantik i. Man skrattar så man gråter för författaren skricer så roligt och så bildligt. Helt underbara böcker enligt mig om man vill bli på bättre humör. MVH Yvonne.

http://www.ymj.bloggplatsen.se

 
Vampyrsystrarna

Vampyrsystrarna

3 april 2011 21:55

Jag läste hela serien för några år sedan och tyckte att den var bra faktiskt! Alla böcker har sina sega perioder men man lär verkligen känna karaktärerna, allt som allt är det en riktigt mysig serie :) Om du vill ha fler boktips inom fantasy genren så kolla in vår blogg, vi har boktips varje vecka!

http://www.vampyrbloggen.bloggplatsen.se

 
monica

monica

3 april 2011 23:34

Nu var det några år sedan jag läste de böckerna, men jag vill mig minnas att de bitvis var väldigt sega. De är ju jättespännande annars. Men det tar nog lite tid att läsa dem:)

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

 
Miiiin

Miiiin

3 april 2011 23:53

Jag tyckte den var ganska bra även om den dels var lite seg ibland och dels tyckte jag att individerna i fråga var lite väl påhittiga ibland (framför allt i typ trean eller är det tvåan..? Nåväl...) Men helt klart läsvärda! :)

http://fullinsyn.blogg.se

 
MsEvolyn

MsEvolyn

4 april 2011 01:37

Den är jättebra! Den kan vara något seg emellanåt men jag tycker att det är skönt att det inte är "fart och fläkt" hela tiden. Det är en bok man kan sitta och läsa i lugn och ro. Väldigt intressant och skönt att läsa om något annat än nutidens historier.

http://friskochgalen.bloggplatsen.se

 
cilla

cilla

7 april 2011 20:42

läst om alla och nu den sista, tycker att hon ändrat skrivsätt men boken går som man väntar sig. hon är en bra författare, använder sann fakta. kramisar

http://wiccankraft.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Gustavsson - 9 juni 2011 18:43

Ibland så händer det så mycket här i världen och nu händer detta. Jag har bestämt mig för att starta upp min egna hemsida och har därmed bestämt mig för att starta upp en blogg där i stället. För er som vill följa med mig dit så är adressen, www.isme...

Av Madeleine Gustavsson - 4 juni 2011 11:33


      Igår så gjorde jag ett hårspänne med några fjädrar. Hårspännet var väl sådär, så jag ska göra om det. Ska sätta fast fjädrarna i ett par hårnålar i stället.    Sen när det är färdigt så är det bara trumman som fattas <3 ...

Av Madeleine Gustavsson - 2 juni 2011 18:51


         Jag älskar att gå barfota. Det är helt underbart att känna moder jord under mina fötter. Det är helt underbart att känna hur hon stödjer mig när jag vandra runt i min egna lilla värld.    Jag vill passa på och tipsa om en artike...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 14:03


Igår när jag var ute och gick så såg jag den här symbolen på himlen. Har inte en aning om vad den betyder, men jag tror att gudarna försöker att tala om någonting för mig. Frågan är bara vad? vad tro ni?   ...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 00:24


  Ikväll hade jag en riktigt riktigt magisk afton. Jag var på möte med Xtravaganzan och på vägen hem så passade jag på att betrakta himlen medan jag gick. Fick direkt svar på den frågan som jag ställde mig,  vilket glädjer mig. När jag kom hem så gic...

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards