ayanna

Direktlänk till inlägg 25 april 2011

En örtens dag

Av Madeleine Gustavsson - 25 april 2011 12:36

Idag blir det lite av en örtens dag. Lilla jag ska ut och plocka örter och inte vilka örter som helst, jag ska plocka maskros och brännässlor.


  Maskrosorna ska jag göra en olja på som ska vara bra om man bränner sig i solen, om man har muskelvärk och ont i nacken. Kommer att passa som handen i handsken under sommaren eftersom sambon min ibland bruka klaga på smärta i nacken och allt för ofta bli solbränd. Visst det kommer att ta tid men det är det förhoppningsvis värt. Kommer personligen att använda den mycket under sommaren eftersom jag själv har en tendens att sträcka mig, få ömma muskler och få världens solbränna.


Brännässlan ska vara bra att göra te på när man har urinvägsinfektioner, precis som    läkemalvan, och ska vara riktigt riktigt rik på järn. Jag ska dessutom använda brännässle vatten för att bespruta mina blommor med, som gödning.


Jag hoppas verkligen att jag lyckas med örterna och att det funkar. Det återstå att se :)


 
 
Miiiin

Miiiin

25 april 2011 16:54

Oh kan du inte lägga ut recept på oljan? (Eller finns det redan uppe kanske?) Har så länge velat göra oljor (och tvålar) men har inte blivit av men nu jäklar ska jag banne mig göra lite! :)

Väl mött!

http://fullinsyn.blogg.se

Madeleine Gustavsson

25 april 2011 21:12

Jo det skulle ja absolut kunna göra :) hur lätt som helst att göra men jag kan lägga upp det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Gustavsson - 9 juni 2011 18:43

Ibland så händer det så mycket här i världen och nu händer detta. Jag har bestämt mig för att starta upp min egna hemsida och har därmed bestämt mig för att starta upp en blogg där i stället. För er som vill följa med mig dit så är adressen, www.isme...

Av Madeleine Gustavsson - 4 juni 2011 11:33


      Igår så gjorde jag ett hårspänne med några fjädrar. Hårspännet var väl sådär, så jag ska göra om det. Ska sätta fast fjädrarna i ett par hårnålar i stället.    Sen när det är färdigt så är det bara trumman som fattas <3 ...

Av Madeleine Gustavsson - 2 juni 2011 18:51


         Jag älskar att gå barfota. Det är helt underbart att känna moder jord under mina fötter. Det är helt underbart att känna hur hon stödjer mig när jag vandra runt i min egna lilla värld.    Jag vill passa på och tipsa om en artike...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 14:03


Igår när jag var ute och gick så såg jag den här symbolen på himlen. Har inte en aning om vad den betyder, men jag tror att gudarna försöker att tala om någonting för mig. Frågan är bara vad? vad tro ni?   ...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 00:24


  Ikväll hade jag en riktigt riktigt magisk afton. Jag var på möte med Xtravaganzan och på vägen hem så passade jag på att betrakta himlen medan jag gick. Fick direkt svar på den frågan som jag ställde mig,  vilket glädjer mig. När jag kom hem så gic...

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards