ayanna

Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Morgonpromenad + altare

Av Madeleine Gustavsson - 21 december 2010 10:39

   Äntligen! Idag vaknade jag glad i hågen och fullkomligt hoppade ur sängen. Nu skulle jag äntligen få komma ut och hälsa den himelske fadern/sonen tillbaka till livet. Så jag klädde på mig och begav mig, tillsammans med underbar musik från Kellianna och en termos med julte ut i naturen och njut av soluppgången. På vägen dit så såg man bevis på att det finns liv även på vintern. Hararna och rådjuren har visst rört på sig ganska mycket, synd bara att man inte såg någon :)



Sen efter en stund så fick jag syn på en ek som jag kallar för Herr ek och artig som    jag är så var jag ju bara tvungen att hälsa på honom och tog dessutom en bild på honom som dessvärre vart himla konstig. Det här var en ganska så lång tid innan solen hade gått upp så det kan ha varit ljuset som spelade mig ett spratt, men man vet ju aldrig :) Kan ju ha varit han som tyckte att fokuset skulle ligga på honom och ingenting annat, hahah han kanske är lite fåfäng av sig den gamla eken. Oavsett så tycker jag mycket om den och hoppas på att den får stå kvar där i många år till.








Som ni ser så är vädret inte allt för bra (en det är ej heller inte dåligt ;P) för att se en soluppgång men trots det så satte jag mig ner vid ett av träden och avnjöt en kopp te tillsammans med gudarna. Jag passade också på att välkomna guden och tacka gudinnan för att hon ger oss ljuset åter. 


 På hemvägen, när jag gick i min alldeles egna lilla värld, så fick jag höra ett par riktigt söta och väääääldigt hungriga bräckande och fårvän som jag är så kunde jag inte låta bli att gå och hälsa på de små liven. Jag älskar får och tycker att de är nåt av de sötaste som finns. Dessa råkade dock vara baggar så när maten väl kom sen så vart det ett himla stångandes och bråkandes om maten. Det var så himla roligt o se hur de verkligen ansträngde sig för att komma åt minsta lilla bit som fanns kvar av det foder som de fick. Hehe. Den mittersta var den som vart som mest förtjust i mig. Jag stod både länge o väl o kliade honom på hakan och bakom öronen. Herregud jag hade nästan lust o ta med mig honom hem ;)


           

Här har ni några bilder på mitt yulealtare. :) :)    



 
 
Miiiin

Miiiin

21 december 2010 18:54

Vackert altare! :)
Hoppas du får en fantastisk yule!

Kramar

http://fullinsyn.blogg.se

 
Moonwitch

Moonwitch

22 december 2010 14:10

Vilken underbar början på dagen...:) Och så fantastiskt vackert ditt altare är....
Ha en fortsatt underbar Yule.
Kramen!

http://ritamang.blogg.se/moonwitch

 
Ariadna

Ariadna

22 december 2010 19:29

Åh, du måste ha haft en underbar Yule med Herr Ek och fåren! Hoppas att du får en minst lika bra fortsättning ;) Otroligt vackert altare har du ordnat också! :D

Kramar och Var Välsignad!

http://dimmornasdotter.bloggplatsen.se

 
Asynja

Asynja

28 december 2010 17:40

Det låter underbart!
Och vilket vackert altare. Det ser ut att lukta väldigt gott också.

http://waytowicca.wordpress.com

 
Ingen bild

http://selenesblogg.bloggspot.com/

2 januari 2011 19:30

vilken fin blogg!
och jätte mysiga altare.
vh mångudinnan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Gustavsson - 9 juni 2011 18:43

Ibland så händer det så mycket här i världen och nu händer detta. Jag har bestämt mig för att starta upp min egna hemsida och har därmed bestämt mig för att starta upp en blogg där i stället. För er som vill följa med mig dit så är adressen, www.isme...

Av Madeleine Gustavsson - 4 juni 2011 11:33


      Igår så gjorde jag ett hårspänne med några fjädrar. Hårspännet var väl sådär, så jag ska göra om det. Ska sätta fast fjädrarna i ett par hårnålar i stället.    Sen när det är färdigt så är det bara trumman som fattas <3 ...

Av Madeleine Gustavsson - 2 juni 2011 18:51


         Jag älskar att gå barfota. Det är helt underbart att känna moder jord under mina fötter. Det är helt underbart att känna hur hon stödjer mig när jag vandra runt i min egna lilla värld.    Jag vill passa på och tipsa om en artike...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 14:03


Igår när jag var ute och gick så såg jag den här symbolen på himlen. Har inte en aning om vad den betyder, men jag tror att gudarna försöker att tala om någonting för mig. Frågan är bara vad? vad tro ni?   ...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 00:24


  Ikväll hade jag en riktigt riktigt magisk afton. Jag var på möte med Xtravaganzan och på vägen hem så passade jag på att betrakta himlen medan jag gick. Fick direkt svar på den frågan som jag ställde mig,  vilket glädjer mig. När jag kom hem så gic...

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards