ayanna

Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Madeleine Gustavsson - 1 februari 2011 21:21

Just nu är förberedelserna inför imbolc i morgon i fullgång. Jag har inhandlat allt jag behöver, ljus, ljusstakar, halm (till halmdockan), säng till halmdockan. Maten kommer jag att inhandla i morgon under dagen. Ska ha paprika sallad till lunch, äppelpannkaka på kvällen och ugnbakade äpplen med vaniljsås på kvällen. Ska bli så himla kul o fira imbolc även fast jag i själva verket få göra det ensam.


så här kommer min dag se ut:

  • till tandläkaren
  • gå och handla
  • hem o laga mat
  • göra halmdockan, lägga henne i sängen och be för vad jag behöver inför den kommande våren.
  • Ta med mig min fackla och en marshall och ut och gå en runda. Ska tända marshallen ute för att locka fram solen och ge den kraft.
  • fira ritual
  • Placera ut ett fat med värmeljus på ballkongen som sedan få brinna ut
  • äta kvällsmat och njuta av en lugn kväll.

Som jag skrev innan så ser jag verkligen framemot morgondagen.

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards