ayanna

Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Madeleine Gustavsson - 13 februari 2011 00:17

två böcker som jag kommer att använda väldigt mycket.  Den tjockaste heter encyclopedia of spirits och är den bok som jag kommer att använda som ett slags uppslagsverk. Den är väldigt tjock och innehåller precis allting som man kan tänkas behöva veta om de varelser som finns runt omkring en. Så om man ska ha ett slags magiskt uppslagsverk så ska man ha detta. Har inte hunnit och läsa förordet och det som står än men utifrån vad jag har sett än så länge så är det absolut värt pengarna.


Den andra boken jag köpte heter Gods, demons and symbols of ancient mesopotamia. Den är rena bibeln för min del eftersom den beskriver den antika värld som min gudinna och gud är en del av. Jag ska nu börja sätta mig in i deras värld så gott det går så att jag kan göra dem så glada som möjligt, så den här boken är en väldig lång bit på vägen. Har inte hunnit att läsa den än eftersom jag fick den idag men är helt klart lovande.   

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards