ayanna

Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

Till Asynja

Av Madeleine Gustavsson - 1 januari 2011 01:18

Hej vännen

 

Jag vet att det kanske inte är speciellt personligt att skriva ett brev till dig via bloggen men jag tänkte att det som jag har och säga även kanske kan hjälpa andra. Men givetvis hoppas jag att det inte gör någonting att jag rikta mig emot dig?

 

Läste ditt inlägg där du skrev att du blev ledsen för att du inte hade fått tummen ur och firat yule som vissa hade gjort. Eftersom det är någonting konstigt med kommunikationen mellan min dator och din blogg så verka jag inte kunna kommentera, så jag skriver här i stället. Jag tycker absolut inte att du ska tänka så. Visst man blir ledsen när man missa att fira ritualer, men då ska du tänka på att gudarna blir inte sura för de. De vet att du har det jobbigt och vill absolut inte belamra dig med mer än vad du klarar av. Så du ska absolut inte ha något dåligt samvete för det eller på nåt känna att det inte är någon ide att fortsätta.

 

Ett råd jag ge dig, som jag själv har kommit underfund med, är att om man känner att man inte kan eller hinner med att ha en hel ritual så räcker det med att meditera eller åtminstone uppmärksamma naturen runt omkring sig. Huvudsaken är att du känner att du mår bra och att det känns rätt för dig. Du har alltid guden och gudinnan med dig, inom dig, lyssna på dem och låt dem leda dig.

 

Hoppas detta hjälpte åtminstone lite.

Blessed be and blessed year!

 

 

 
 
Moonwitch

Moonwitch

1 januari 2011 20:14

Så fint skrivet och så rätt du har. Du är en fantastisk vän....
Önskar dig en god fortsättning på det nya året
Kram!

http://ritamang.blogg.se/moonwitch

 
Asynja

Asynja

1 januari 2011 20:14

Oh!
Det här har aldrig hänt förut. Ett blogginlägg till mig. Snacka om att känna sig utvald!<3

Tack du underbara och omtänksamma vän!
Jag fick tårar i ögonen när jag läste.
Jag känner verkligen värmen och välviljan och trösten strömma till mig - från ditt inlägg och också från andra som hört av sig.
Och innerst inne vet jag ju...så här kan jag resonera ibland när det gäller någon annan, men det är ofta svårt / omöjligt när det har hänt mig själv.

Varför kommentarfunktionen krånglar vet jag inte. Vad jag vet finns du godkänd i två "varianter" av avsändare på min blogg.
Jag gissar att du en gång kommenterade genom något "konto" (google-konto?) och en annan gång genom kanske namn+url? När jag har godkänt en kommentar från en viss avsändare ska kommentarer från den godkännas automatiskt efter det.
Det har dock hänt att någon kommentar har lagts på väntelista för att bli godkänd även från någon tidigare godkänd person.
Min blogg har dock inte rapporterat till mig om problem med kommentarer från dig. Det har kommit in kommentarer som har godkänts - den senaste var på inlägget med rubrik Klick!
Efter det har det har mitt konto inte tagit emot någon kommentar från dig så om du har försökt skicka någon har den helt enkelt inte kommit fram; varken som godkänd, "väntar-på-att-bli-godkänd" och inte heller fastnat i spamfiltret. Så var macklet än sitter så verkar det inte som om jag kan komma åt det. :-(

http://waytowicca.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Gustavsson - 9 juni 2011 18:43

Ibland så händer det så mycket här i världen och nu händer detta. Jag har bestämt mig för att starta upp min egna hemsida och har därmed bestämt mig för att starta upp en blogg där i stället. För er som vill följa med mig dit så är adressen, www.isme...

Av Madeleine Gustavsson - 4 juni 2011 11:33


      Igår så gjorde jag ett hårspänne med några fjädrar. Hårspännet var väl sådär, så jag ska göra om det. Ska sätta fast fjädrarna i ett par hårnålar i stället.    Sen när det är färdigt så är det bara trumman som fattas <3 ...

Av Madeleine Gustavsson - 2 juni 2011 18:51


         Jag älskar att gå barfota. Det är helt underbart att känna moder jord under mina fötter. Det är helt underbart att känna hur hon stödjer mig när jag vandra runt i min egna lilla värld.    Jag vill passa på och tipsa om en artike...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 14:03


Igår när jag var ute och gick så såg jag den här symbolen på himlen. Har inte en aning om vad den betyder, men jag tror att gudarna försöker att tala om någonting för mig. Frågan är bara vad? vad tro ni?   ...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 00:24


  Ikväll hade jag en riktigt riktigt magisk afton. Jag var på möte med Xtravaganzan och på vägen hem så passade jag på att betrakta himlen medan jag gick. Fick direkt svar på den frågan som jag ställde mig,  vilket glädjer mig. När jag kom hem så gic...

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards