ayanna

Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Madeleine Gustavsson - 7 januari 2011 21:52

   Igår så hjälpte jag min bror att fria hans lägenhet från en energi som han upplevde störde honom. Uj Uj Uj vad energi det tog, men ack så det var värt det. Jag är glad att jag faktiskt hjälpte honom och samtidigt kunde lära både mig själv och han ett o annat. Hoppas det bara hjälpte och att han inte störs längre.

 

Jag har läst färdigt boken i shamanens cirkel och jag känner att jag vill recensera den. Om jag hade inte varit så trött så hade jag också inkluderat några bilder med citat från boken men det får bli under morgondagen. Det är citat som jag tycker att ni ska ta till er och tänka lite extra på.

 

Boken handlar om den ryska psykologen Olga Kharitidis som bestämmer sig för att tillsammans med sin vän resa till en liten by en bit in på den ryska taigan. Något skeptisk tog hon sig dit för att sen inse att världen inte kanske se ut som hon hade väntat sig. Hon lär sig mycket av den shamanska kvinna som hon möter och bilda sen en nära relation till denna. Det här är en av de bästa böcker jag har läst på riktigt riktigt länge. Den fick mig att tänka efter ordentligt och till och med börja omvärdera min egna tro lite. Olga skriver bland annat att världen inte bara bestå av en värld utan flera världar och att alla dessa är i kontakt med varandra genom ett stort nät. Människan i sig är ett enda stort nät och som shaman går man, om sjukdom förekommer, in i detta nät för att leta reda på sjukdomen (som kan ses som en slags knut) och med hjälp av vissa metoder lösa upp sjukdomen på en andlig nivå. Komplicerat? Nja efter att ha läst den här boken så anser jag att det inte behöver vara så.

 

Idag så fick jag äntligen mer kontakt med den underbara Dimmornas dotter. Hon o jag har sen en ganska så lång tid tillbaka kommunicerat genom datorn o bloggen. I morgon ska vi äntligen kommunicera mellan telefonen. Längta men kan inte samtidigt låta bli att bli lite nervös. Hehe.     


Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards