ayanna

Direktlänk till inlägg 7 januari 2011

Utrensning

Av Madeleine Gustavsson - 7 januari 2011 21:52

   Igår så hjälpte jag min bror att fria hans lägenhet från en energi som han upplevde störde honom. Uj Uj Uj vad energi det tog, men ack så det var värt det. Jag är glad att jag faktiskt hjälpte honom och samtidigt kunde lära både mig själv och han ett o annat. Hoppas det bara hjälpte och att han inte störs längre.

 

Jag har läst färdigt boken i shamanens cirkel och jag känner att jag vill recensera den. Om jag hade inte varit så trött så hade jag också inkluderat några bilder med citat från boken men det får bli under morgondagen. Det är citat som jag tycker att ni ska ta till er och tänka lite extra på.

 

Boken handlar om den ryska psykologen Olga Kharitidis som bestämmer sig för att tillsammans med sin vän resa till en liten by en bit in på den ryska taigan. Något skeptisk tog hon sig dit för att sen inse att världen inte kanske se ut som hon hade väntat sig. Hon lär sig mycket av den shamanska kvinna som hon möter och bilda sen en nära relation till denna. Det här är en av de bästa böcker jag har läst på riktigt riktigt länge. Den fick mig att tänka efter ordentligt och till och med börja omvärdera min egna tro lite. Olga skriver bland annat att världen inte bara bestå av en värld utan flera världar och att alla dessa är i kontakt med varandra genom ett stort nät. Människan i sig är ett enda stort nät och som shaman går man, om sjukdom förekommer, in i detta nät för att leta reda på sjukdomen (som kan ses som en slags knut) och med hjälp av vissa metoder lösa upp sjukdomen på en andlig nivå. Komplicerat? Nja efter att ha läst den här boken så anser jag att det inte behöver vara så.

 

Idag så fick jag äntligen mer kontakt med den underbara Dimmornas dotter. Hon o jag har sen en ganska så lång tid tillbaka kommunicerat genom datorn o bloggen. I morgon ska vi äntligen kommunicera mellan telefonen. Längta men kan inte samtidigt låta bli att bli lite nervös. Hehe.     


 
 
Moonwitch

Moonwitch

7 januari 2011 22:53

Hoppas det blir lugnt hos din bror nu då.
Den boken ska jag nog kolla upp lite närmre, verkar väldigt intressant.
Ha en trevlig pratstund i morgon ni två...:)

http://ritamang.blogg.se/moonwitch

 
Annika

Annika

9 januari 2011 11:11

Hej vännen! Får jag ge ditt ett litet bloggtips??

När du skriver inlägg, sammanslå inte innehållet. Som exempelvis med det här inlägget, reningen sedan en bokrecention. Det är bättre att du förvandlar detta till två inlägg. Dels det är lättare att följa inläggen... om en besökare exempelvis inte är intresserad utav rening så kanske man inte lägger ner tid på att läsa det inlägget och då kan besökaren missa bokrecentionen. Alltså det är en praktiskt grej.

Så föreslår att vänta kanske en halvtimme/timme (minst) mellan inläggen...

Men sedan, så är det bra för dig som bloggare att dela upp inläggen, för det ökar dina chanser till att få fler besökare. Fler inlägg, fler besökare.

Bara lite tips vännen.

Hoppas din bror får det bättre i bostaden efter reningen. Hmm, jag tror jag också borde rena lite..

http://www.magiskblomma.bloggplatsen.se

Madeleine Gustavsson

9 januari 2011 17:46

Hej där.
Jo men klart du kan göra det. Jag tar gärna emot råd och tackar mycket för det du just gav mig. Ska genast ändra det inlägget och skapa ett nytt inlägg där jag recensera boken och lägger under kategorin rekommenderas.
Ska även ändra layouten eftersom jag tycker att den jag har just nu är sjukt tråkig och inte riktigt symbolisera mig. Hoppas du gillar den och var inte rädd för att ge synpunkter.

Pratade med min bror idag och han sa att det faktiskt hade blivit bättre och han tackade dessutom för det jag hade gjort. Känns hur bra som helst.

 
Ariadna

Ariadna

10 januari 2011 18:06

Boken låter verkligen intressant! Och vilken tur att din bror har dig som kan hjälpa honom ;)

Men oj, du, inte behöver du vara nervös för mig ;) Jag är ju lika nervös oxå :D

Kram och Var Välsignad!

http://dimmornasdotter.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Gustavsson - 9 juni 2011 18:43

Ibland så händer det så mycket här i världen och nu händer detta. Jag har bestämt mig för att starta upp min egna hemsida och har därmed bestämt mig för att starta upp en blogg där i stället. För er som vill följa med mig dit så är adressen, www.isme...

Av Madeleine Gustavsson - 4 juni 2011 11:33


      Igår så gjorde jag ett hårspänne med några fjädrar. Hårspännet var väl sådär, så jag ska göra om det. Ska sätta fast fjädrarna i ett par hårnålar i stället.    Sen när det är färdigt så är det bara trumman som fattas <3 ...

Av Madeleine Gustavsson - 2 juni 2011 18:51


         Jag älskar att gå barfota. Det är helt underbart att känna moder jord under mina fötter. Det är helt underbart att känna hur hon stödjer mig när jag vandra runt i min egna lilla värld.    Jag vill passa på och tipsa om en artike...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 14:03


Igår när jag var ute och gick så såg jag den här symbolen på himlen. Har inte en aning om vad den betyder, men jag tror att gudarna försöker att tala om någonting för mig. Frågan är bara vad? vad tro ni?   ...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 00:24


  Ikväll hade jag en riktigt riktigt magisk afton. Jag var på möte med Xtravaganzan och på vägen hem så passade jag på att betrakta himlen medan jag gick. Fick direkt svar på den frågan som jag ställde mig,  vilket glädjer mig. När jag kom hem så gic...

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards