ayanna

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Madeleine Gustavsson - 1 januari 2011 22:13

Idag har jag funderat väldigt mycket. Nu är vi helt plötsligt inne i 2011 och inte känns det varken bättre eller sämre, snarare tvärtom, ingenting. Allting känns precis som vanligt och faktiskt lite tråkigt. Fast vad hade jag väntat mig? en rejäl omvändning? fred i världen? gudarnas intåg i vår vardag? Jani vad jag har väntat mig vet jag faktiskt inte. Jag försöker att inte ha några större förhoppningar inför det kommande året eftersom jag vet att för stora förhoppningar kan leda till att man bara blir besviken. Den enda förhoppningen jag verkligen har är att utvecklas mer andligt och ha fortsatt kontakt med guden och gudinnan.

 

 

Av Madeleine Gustavsson - 1 januari 2011 01:18

Hej vännen

 

Jag vet att det kanske inte är speciellt personligt att skriva ett brev till dig via bloggen men jag tänkte att det som jag har och säga även kanske kan hjälpa andra. Men givetvis hoppas jag att det inte gör någonting att jag rikta mig emot dig?

 

Läste ditt inlägg där du skrev att du blev ledsen för att du inte hade fått tummen ur och firat yule som vissa hade gjort. Eftersom det är någonting konstigt med kommunikationen mellan min dator och din blogg så verka jag inte kunna kommentera, så jag skriver här i stället. Jag tycker absolut inte att du ska tänka så. Visst man blir ledsen när man missa att fira ritualer, men då ska du tänka på att gudarna blir inte sura för de. De vet att du har det jobbigt och vill absolut inte belamra dig med mer än vad du klarar av. Så du ska absolut inte ha något dåligt samvete för det eller på nåt känna att det inte är någon ide att fortsätta.

 

Ett råd jag ge dig, som jag själv har kommit underfund med, är att om man känner att man inte kan eller hinner med att ha en hel ritual så räcker det med att meditera eller åtminstone uppmärksamma naturen runt omkring sig. Huvudsaken är att du känner att du mår bra och att det känns rätt för dig. Du har alltid guden och gudinnan med dig, inom dig, lyssna på dem och låt dem leda dig.

 

Hoppas detta hjälpte åtminstone lite.

Blessed be and blessed year!

 

 

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards