ayanna

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Tragisk historia

Av Madeleine Gustavsson - 3 januari 2011 15:14


I natt drömde jag någonting som var väldigt jobbigt för min del. Jag drömde att jag var en liten judisk flicka som var med under andra världskriget. Bodde tillsammans med min far och mor på någon typ av flyktning förläggning precis utanför en stor stad. Allting verkade lugnt och jag vet att jag vaknade upp i en säng som var alldeles för liten för mig. Minns så väl den unkna doften och kylan som mötte mig när jag klev ur sängen för att ta mig ut till toaletten. Väl ute på toaletten så skulle jag tvätta mig i ansiktet och råkade då titta ut genom det lilla fönstret som befann sig ovanför handfatet. Synen jag mötte har etsat sig fast på min näthinna. En soldat kom springande emot byggnaden med ett antal soldater bakom sig. Skrikande sprang jag ut ur toaletten, väckte mina föräldrar som sen sa att vi var tvungna att fly. Skott hördes precis utanför dörren och en bomb släpptes inte långt i från fönstrerna, så dem sprack. Duckandes tog vi oss ut och hann precis fly innan huset sprängdes till bitar. Det sista jag minns är att min guide säger åt mig att jag klarade mig undan från den träffen. Men nåt mer än det sa hon aldrig sen, så jag vet inte alls vad som hände efter det sen.


Personligen så tror jag att detta var en dröm om ett tidigare liv. Det var ett sätt för min guide att visa mig varför jag är så sjukt rädd för höga smällar och plötsliga ljud. Jag tackar för det men samtidigt så kan jag inte låta bli att fundera på vad som hände sen-   

 
 
Miiiin

Miiiin

3 januari 2011 20:31

Hur avgör man om händelserna man drömt är hämtat ur tidigare liv eller helt enkelt bra en dröm? Det måste vara jättesvårt och jag har aldrig spekulerat i att det jag drömmer kan vara fragment hämtade ur tidigare liv.

Kramar

http://fullinsyn.blogg.se

Madeleine Gustavsson

3 januari 2011 23:33

Nu talar jag enligt mina egna erfarenheter. De drömmar som jag har haft, som jag ser som tidigare minnen, har varit så verkliga så jag har nästan trott att det var mitt verkliga liv. Oftast så bruka jag komma ihåg dofter, känselförnimelser och vad folk har sagt i drömmen. Nej då det är inte så svårt, det gäller bara att lyssna på vad drömmen kan ha att säga.

 
Ariadna

Ariadna

3 januari 2011 20:41

Det var verkligen en intressant dröm! Kanske kan vara lite jobbigt att få vara med om sådana upplevelser, att drömma sig tillbaka till ens tidigare liv, men samtidigt måste det vara ett väldigt användbart verktyg för dig :) Hoppas den lilla judiska flickan har det bra med sitt nya liv i Kalmar ;)

Kramar och Var Välsignad!

http://dimmornasdotter.bloggplatsen.se

Madeleine Gustavsson

3 januari 2011 23:30

Ja det tyckte väl jag med efter att jag hade kommit över den första chocken. Ja det är ett bra sätt för mig att komma underfund med var som är orsaken till en del av mina beteenden under mitt nuvarande liv.
Jada det har hon, hon finns någonstans där inom mig...
Kramar

 
Mångudinnan

Mångudinnan

4 januari 2011 01:19

Liven vi levt som kommer till oss via drömmarnas värld eller meditation är något vi ska kolla om de är pararella liv någon lärdom vi hittar från dem känslor färger vad som sker kan ge oss ledtrådar kanske man levt tidigare liv med personerna som var med kanske dem skadade oss kanske de räddade oss kanske de påverkade oss bra eller dåligt betenden du har nu eller skräck/fobi kan komma från andra liv din guide talar nog om hur du ska göra med dina syner varför du upplever dem så starka
månljus och magi shamanhäxan
från mångudinnan

http://www.selenesblogg.blogspot.com

 
Mångudinnan

Mångudinnan

7 januari 2011 19:40

Godkväller
tycker om ditt sett att skriva,du har starka gåvor
de känner jag känner även att detta året kommer vara betydelsefullt för dig
håll dig nära dina äkta vänner många vill suga ut energi och din godhet i din närhet
alla är inte dem dom ser ut att vara
låt ingen styra dig och ditt liv shamanhäxan
undrar om jag kan få låna din ögon lite på min sida och få höra vad du tänker om mina ord och bloggen min?kärlek och vänligen mångudinnan

http://http:www.selenesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Gustavsson - 9 juni 2011 18:43

Ibland så händer det så mycket här i världen och nu händer detta. Jag har bestämt mig för att starta upp min egna hemsida och har därmed bestämt mig för att starta upp en blogg där i stället. För er som vill följa med mig dit så är adressen, www.isme...

Av Madeleine Gustavsson - 4 juni 2011 11:33


      Igår så gjorde jag ett hårspänne med några fjädrar. Hårspännet var väl sådär, så jag ska göra om det. Ska sätta fast fjädrarna i ett par hårnålar i stället.    Sen när det är färdigt så är det bara trumman som fattas <3 ...

Av Madeleine Gustavsson - 2 juni 2011 18:51


         Jag älskar att gå barfota. Det är helt underbart att känna moder jord under mina fötter. Det är helt underbart att känna hur hon stödjer mig när jag vandra runt i min egna lilla värld.    Jag vill passa på och tipsa om en artike...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 14:03


Igår när jag var ute och gick så såg jag den här symbolen på himlen. Har inte en aning om vad den betyder, men jag tror att gudarna försöker att tala om någonting för mig. Frågan är bara vad? vad tro ni?   ...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 00:24


  Ikväll hade jag en riktigt riktigt magisk afton. Jag var på möte med Xtravaganzan och på vägen hem så passade jag på att betrakta himlen medan jag gick. Fick direkt svar på den frågan som jag ställde mig,  vilket glädjer mig. När jag kom hem så gic...

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards