ayanna

Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

Förändringar

Av Madeleine Gustavsson - 10 januari 2011 21:52

  

Som ni alla vet så läste jag för ett tag sen en bok som heter I shamanens cirkel (entering the cirkel har jag för mig att den heter på engelska). Den är skriven av Olga Kharitidis och handlar om hennes resa till en liten by långt upp i Ryssland. En resa som kom att förändra saker och ting för henne ganska så grundligt. Jag har valt 3 citat från boken som jag kommer att grunda de 3 kommande inläggen på, eftersom det är citat som jag tycker att alla ska ta vara på och tänka på.

 

Det första citatet behandlar den förändring som vi alla är på gång att inträda i.

 

"Ditt folk kommer att gå igenom stora förändringar på det personliga planet. Det kan verka som om världens ände står för dörren. På många sätt stämmer det, för mycket av den gamla världen kommer att ersättas av ett nytt slags tillvaro. Varje individs psykologiska struktur kommer att förändras på ett mycket genomgripande sätt, för den gamla verklighetsmodellen kommer inte längre att räcka till. Ditt folk kommer att uppleva och lära sig förstå en annan sida av sin natur. Det kommer att ske på olika för varje person. För somliga kommer det att vara enkelt och ske nästan från den ena stunden till den andra. Andra kommer att behöva kämpa sig igenom smärta och påfrestningar. Det kommer till och med finnas människor som är så djupt rotade i era gamla verklighetslagar att de inte kommer att märka någonting alls " (Olga Kharitidi, Shamanens cirkel, sid 169)

 

Det här var en av de många citat som fick mig att riktigt tänka efter. Den förändringen som vi redan står under är förmodligen den som det pratas om i texten. Vilken förändring undrar ni då? Som ni alla förmodligen redan vet så ska världen förändras på ett sätt eller annat under 2012. Om detta kommer att ske genom att världen går under eller genom naturkatastrofer är det ingen som vet. Personligen så tror jag precis som i texten att förändringen kommer att ske psykiskt och inte fysiskt. Vi kommer att bli mer medvetna om oss själva men också om de varelser och världar som faktiskt finns runt omkring oss. Vi kommer helt enkelt att se på saker och ting på ett helt annat sätt än vad vi kanske ha gjort innan. Men för att den ska kunna ske så måste vi vara öppna och kanske till och med villiga för den. Det är så jag uppfattar den sista meningen, att dem som inte märker av den är dem som helt enkelt inte är öppen för den. Jag hoppas verkligen att ni förstå vad jag menar.  

Vad tror ni? Hur kommer den här förändringen att ske? Kommer den att vara så våldsam som den skildras i tex filmen 2012 eller kommer den ske på ett mer psykiskt plan?

 
 
Lilitha

Lilitha

11 januari 2011 14:51

Haha...det blev visst lite fel. Här skulle ju kommentaren om shamani vara...ja, jag är lite snurrig ibland...

Kram Lilitha

http://htpp://lilitha.blogg.se

 
Ariadna

Ariadna

12 januari 2011 16:30

Jag tycker att det är intressant att du skriver om detta. Mer tal om 2012 kommer mer och mer, kanske inte så konstigt eftersom vi snart närmar oss. Jag är ju själv skeptiskt till att det kommer hända någonting överhuvudtaget, men händer någonting så tror jag att det kommer vara på det psykologiska planet.

Kramar och Var Välsignad!

http://dimmornasdotter.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Gustavsson - 9 juni 2011 18:43

Ibland så händer det så mycket här i världen och nu händer detta. Jag har bestämt mig för att starta upp min egna hemsida och har därmed bestämt mig för att starta upp en blogg där i stället. För er som vill följa med mig dit så är adressen, www.isme...

Av Madeleine Gustavsson - 4 juni 2011 11:33


      Igår så gjorde jag ett hårspänne med några fjädrar. Hårspännet var väl sådär, så jag ska göra om det. Ska sätta fast fjädrarna i ett par hårnålar i stället.    Sen när det är färdigt så är det bara trumman som fattas <3 ...

Av Madeleine Gustavsson - 2 juni 2011 18:51


         Jag älskar att gå barfota. Det är helt underbart att känna moder jord under mina fötter. Det är helt underbart att känna hur hon stödjer mig när jag vandra runt i min egna lilla värld.    Jag vill passa på och tipsa om en artike...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 14:03


Igår när jag var ute och gick så såg jag den här symbolen på himlen. Har inte en aning om vad den betyder, men jag tror att gudarna försöker att tala om någonting för mig. Frågan är bara vad? vad tro ni?   ...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 00:24


  Ikväll hade jag en riktigt riktigt magisk afton. Jag var på möte med Xtravaganzan och på vägen hem så passade jag på att betrakta himlen medan jag gick. Fick direkt svar på den frågan som jag ställde mig,  vilket glädjer mig. När jag kom hem så gic...

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards