ayanna

Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Amdliga guider

Av Madeleine Gustavsson - 25 februari 2011 23:11

Här kommer äntligen det inlägg som jag lovade angående andliga guider. Jag vet inte så mycket rent teoretiskt men jag skriver utefter mina egna erfarenheter. 


Var det gäller de andliga guiderna så kan de komma i olika former och versioner och en del av dem kan välja att komma i olika former varje gång. Hur känner man då igen dem? Jo på sättet de talar till en och vilken känsla de sänder ut till en. Möts man av en känsla av kärlek och ett oänderligt tålamod så kan man med säkerhet säga att det är din guide. Man brukar också allt som oftast veta inom sig när det är ens guide som man har mött.  Det finns olika typer av andliga guider. Inom shamanismen och häxkonsten talar man bland annat om kraftdjur och totem.


Vad är det då för skillnad på kraftdjur och totem? Enligt mig så är det en ganska så stor skillnad. Kraftdjur är ett "djur" som kan komma och gå genom livet. Man kan ha flera olika kraftdjur vid en och samma tid. Kraftdjuren hjälper en genom svåra tider i livet och de hjälper också en om man genomför en meditation eller besöker andesidan. Hur vet man då vilket eller vilka djur man har? Man kan möta sitt kraftdjur genom drömmar. ledda meditationer och vanliga meditationer. Personligen så mötte jag mina genom en meditation och en resa ner till underjorden. Jag har ca 4 kraftdjur men man kan ha upp till ca 7 djur under en och samma tid.


Totemet är ett djur som stanna kvar hela livet ut, det är ett djur som förknippas med din själ och som har valt att fungera som en slags guide redan vid din födelse. Ditt totemdjur kan också välja att visa sig i människoform.


Nu kommer den intressanta delen, hur kommunicera andevärlden med dig? Jo de kommunicera genom drömmar, symboler och tankar. När det gäller just drömmar så kan de komma som personer som du känner, tycker om eller attraheras till eller kommer de som symboler som du känner dig dragen till. De väljer alltid personer eller symboler som gör att du förstår vad dem menar. Var dock medveten om att de nästan alltid talar i metaforer.



 
 
whispering angel

whispering angel

1 mars 2011 00:03

hej.jo jag vet vilka djur jag har med mig o tom mitt skugg djur. intressant detta att man kan tom byta djur då och då för att få del av nya djurs egenskaper som att en del behöver man ej ha kvar längre dem byts ut.har gjort meditationer senast en i morse (fick inspiration av dig) för att se om jag hade dem jag hade och trodde och det visade sig jag hade några andra men även kvar dem jag haft.har många antar jag behöver det tror man kan ha många eller färre om man ej behöver ha någon alls så har man nog ej det heller.om man ej tror heller så tänker jag om detta. kramar sköt om dig <3

http://www.whisperingangel.blogspot.com

 
Lilitha

Lilitha

3 mars 2011 14:12

Å det här inlägget gillade jag...å mina guider oxå. Mycket intressant du skriver.

Jag har min "guide" eller Gudinnan som jag väljer att kalla den ena av dem. Jag får tankar till mig och om jag frågar om något får jag nästan svar direkt. Det är en sån fantastisk känsla. Och när jag läste detta inlägg så kände jag hur nånting inom mig lyfte...

Har märkt att när jag läser något inspirerande så fnittrar liksom själen...eller bubblar. Och jag vet nu att det betyder att även mina "guider" behöver lite stimulans då och då. Blev det lite flummigt nu? Eller förstår du vad jag menar?

Ha en riktigt härlig dag söta du...

Kram Lilitha

http://lilitha.blogg.se

Madeleine Gustavsson

3 mars 2011 16:15

Tack för dina fina ord vännen min. Blev väldigt rörd om jag ska vara ärlig. Glad att jag och min guide (hon ville att jag skulle föra den kunskapen vidare till andra) kunde hjälpa dig och få dig o dra på läpparna.

Känner igen mig. Min talar till mig genom tankar men också genom bilder och direkt tal. Jag kan ibland höra hennes röst i huvudet. Jag ska absolut skriva en fortsättning på detta, så var inte rädd för att kommentera eller diskutera. Tycker det är så roligt så.

Jag förstår mycket väl vad du menar. Känner precis likadant, när själen blir glad så blir även dem glada eftersom dem är en del av ens själ, nu hoppas jag att du förstår vad jag menar?

Kramisar o Blessed be!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Gustavsson - 9 juni 2011 18:43

Ibland så händer det så mycket här i världen och nu händer detta. Jag har bestämt mig för att starta upp min egna hemsida och har därmed bestämt mig för att starta upp en blogg där i stället. För er som vill följa med mig dit så är adressen, www.isme...

Av Madeleine Gustavsson - 4 juni 2011 11:33


      Igår så gjorde jag ett hårspänne med några fjädrar. Hårspännet var väl sådär, så jag ska göra om det. Ska sätta fast fjädrarna i ett par hårnålar i stället.    Sen när det är färdigt så är det bara trumman som fattas <3 ...

Av Madeleine Gustavsson - 2 juni 2011 18:51


         Jag älskar att gå barfota. Det är helt underbart att känna moder jord under mina fötter. Det är helt underbart att känna hur hon stödjer mig när jag vandra runt i min egna lilla värld.    Jag vill passa på och tipsa om en artike...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 14:03


Igår när jag var ute och gick så såg jag den här symbolen på himlen. Har inte en aning om vad den betyder, men jag tror att gudarna försöker att tala om någonting för mig. Frågan är bara vad? vad tro ni?   ...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 00:24


  Ikväll hade jag en riktigt riktigt magisk afton. Jag var på möte med Xtravaganzan och på vägen hem så passade jag på att betrakta himlen medan jag gick. Fick direkt svar på den frågan som jag ställde mig,  vilket glädjer mig. När jag kom hem så gic...

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards