ayanna

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Madeleine Gustavsson - 4 oktober 2010 00:04

Jag gjorde inte så mycket idag men när solen väl kom fram så tog jag med mig lite äpplen, morötter och bröd upp till skälby. Matade djuren och njöt av deras iver att få så många godbitar som möjligt. Fåren var helt klart roligaste. 

 

När  jag sedan hade matat djuren så slog jag mig ner på gräsmattan, njöt en stund och la mig sen ner och mediterade. Aya, min älskade gudinna, kom på besök. Med sig hade hon sin älskade man, Shamash. Oh vilken styrka, maskulin ståtlighet och rättvisa han utstrålade. Jag kunde inte annat än och buga inför honom och visa min respekt på så sätt. Aya drog upp mig, kramade mig (jag kunde nästan känna hennes bruna hår slingrat runt omkring mina fingrar) och  tillsammans sa  hon och shamash åt mig "vi finns här för dig. Lyssna på ditt hjärta, det är din kontakt med oss. Innan du gör en potion nästa gång, tänk efter!".  Hur såg han då ut? Han såg ut precis som på bilden, med mörkt brunt hår/nästan svart, bruna ögon och solbränd hud. Han såg enligt min åsikt riktigt riktigt bra ut. Hihi han skickade precis ett tack.. haha...


Känns lite konstigt att man har hittat sin gud nu, när man har undrat i så många år vem han egentligen är och vad han vill med mig. Tro mig jag funderade redan för många år sen vem som egentligen var min gud.     


  

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards