ayanna

Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Madeleine Gustavsson - 10 oktober 2010 21:10

Föreläsningen som jag var på idag var mycket underbar. Den bekräftade en stor del av det som jag har gått och funderat på och sätt. Jag har mycket tankar runt omkring flera av de saker som han pratade om så jag kommer dela upp allting i en lista.

 

  

Min egenritade bild som ja hoppas att ni förstår.

  • Mycket, mycket är fördolt men kan komma fram under livets gång. Vi har alla talanger som ligger latenta och bara väntar på att få komma upp till ytan.
  • Vi bär alltid med oss våran historia,  vare sig vi vill det eller inte.
  • universum (i mitt fall gudinnan och guden) hjälper alla, vi är aldrig ensamma. Vi har alla guider som är med oss hela tiden.
  • Är man inte färdig med någonting så möter man det hela tiden.
  • Alla varelser har sina frekvenser, djur, träd, andevärlden. Det fungera ungefär som en radio. Andevärldens kommunicera med symboler, molnsymboler m.m
  • Tanken skapar allting. De ser dock inte på samma sätt som vi gör, de ser bara etherkroppen (dvs den andliga kroppen) och dess färger. Precis som allt annat levande så har träd en etherkropp (vilket gör att jag faktiskt kan känna dem). Etherkroppen har trådar utemot andra väsen vilket gör att vi alla ingår i ett nätverk oavsett vart vi kommer ifrån och om vi är människa eller inte.
  • Ingen människa är fel det är bara det att man måste ändra situationen. Här kan egot kämpa emot men då gäller det att inte ge sig. Allt går att förändra och alla människor är precis lika mycket värda
  • Man måste gå ner i botten i bland för att kunna rannsaka sig själv för att sen kunna komma upp och hjälpa andra.
  • Det är vi som skapar  himlen, ingen annan.
  • Det finns flera världar, låtsaskompisarna som man hade som liten härstammar från den andra sidan. Som barn så var man med andra ord mer medial än vad man kanske är idag.
  • Den kommunikation som sker med andevärlden sker genom telepati, i mitt fall i alla fall.

Det här är alla saker som för mig var ganska så självklara, men det var ändå sjukt skönt att få det bekräftat. Många av de saker som jag har varit med om, som tex min kontakt med träden, har gjort att jag tvivlar på det jag känner. Jag har trott att jag är totalt knäpp och inte som jag ska eftersom jag verkligen känner trädens auragräns. Men när han sa att det var vanligt och att man skulle ta vara på sina talanger så var det som om han talade till mig, vilket gjorde mig riktigt riktigt berörd. Dessutom så sa han åt mig att fortsätta att jobba med örter så som jag gör nu, att det var rätt för mig.. UNDERBART SÄGER JAG BARA!

Av Madeleine Gustavsson - 10 oktober 2010 13:34

Bilderna är tagna under gårdagen :) underbara bilder allihopa :)

Som jag skrev i föregående inlägg så hade jag en underbar dag tillsammans med min käre far igår :)


Idag så var jag på en föreläsning som verkligen fick mig att fundera. Det var Lasse rydström som hade den. Någon mer öppen och välkomnande människa var det länge sen som jag mötte. Allt han sa kändes som om det träffade mig rakt i hjärtat. Jag vart alldeles tårögd när han pratade om vissa grejer. Mer om det skriver jag i nästa inlägg eftersom jag vill ägna ett inlägg angående bara det. Men om ni får chansen att lyssna på honom eller träffa honom någon gång, GÖR DET! Han är underbar!

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards