ayanna

Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Madeleine Gustavsson - 13 oktober 2010 21:16

Nu ligger min föreläsning uppe på youtube. Ursäkta den dåliga ljudkvalitén. Men hoppas ni tycker det är intressant och tycker om den :)

Av Madeleine Gustavsson - 13 oktober 2010 12:35

Igår så var jag och min far iväg på en liten roadtrip på Öland.


Vi började vid Borgholmsslotts ruin som dessvärre inte var öppen men det gjorde inte oss så mycket. Vi fotade en hel del utanför och lyckades med att ta en hel del riktigt riktigt bra bilder :). Efter fotandet fickade vi och åt upp de mackor som vi köpte på lotsutkiken tidigare. Efter det så gav vi oss iväg och stannade inte förens vi kom till sandvik.

Här fotade vi inte så mycket men jag passade på att njuta av den underbara solen som behagade att vara med oss på nästan hela resan. Inte var dag som man får njuta av den underbara solen så man passar ju på nu när den är framme. Hoppas vi bara får lika fint väder när vi ska ut på Torsdag igen. Fast då blir det inte Öland utan neråt Blekingehållet. Vet dock inte riktigt vart än men vi får väl se vart pappa har planerat att vi ska åka.


Nu kommer vi till en plats som var väldigt speciell för min del. Källahamn gamla Kyrka. Visst den ser inte mycket ut för världen men om ni bara visste vilken kraft den utstrålade. Direkt när jag klev in på kyrkogården så kände jag av alla de energier och krafter som befann sig runt omkring den här kyrkan. Kanske inte så undra på eftersom kyrkan var ifrån 1100-talet och byggdes ovanpå en gammal helig hednisk plats. Man hade förmodligen haft gamla hedniska religösa riter här, detta är ingenting som stod på informationen utan det var någonting som jag kände av själv. Jag kunde nästan höra musiken, känna lukten och se de människor som hade haft sina blot eller andra högtider där. Så magisk var platsen för mig.



 Och sist men absolut inte minst så åkte vi ner till Källa hamn där vi stannade en stund och njöt av utsikten utöver havet. Tog en massa bilder där men det enda som jag tyckte riktigt mycket om var denna. Har aldrig lyckats få en sådan bra bild på ett bi en gång. Dessutom så var det ett tecken på ett gudarna var med mig eftersom bi:et är av solens tecken tillsammans med gettingen och humlan. Ytterligare någonting som jag inte har läst utan har kommit underfund med själv.                                   

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards