ayanna

Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Madeleine Gustavsson - 21 oktober 2010 23:01

  

Den lila/blå trekantiga flaskan som ni ser bredvid de andra oljorna är min nygjorda fullmåne olja. Vill ni ha receptet på den så är det bara att fråga mig så lägger jag ut det här.

 

ÄNTLIGEN SÄGER JAG BARA. FICK MINA OLJOR IDAG SÅ NU KAN JAG GÖRA DE OLJOR OCH SALVOR SOM JAG HAR PLANERAT SÅ LÄNGE.  jAG SKA GÖRA EN LAVENDEL OLJA (OCH SALVA) OCH EN APELSIN OLJA.

 

Lavendeloljan ska jag ha inför avslappning och meditation och Apelsinoljan ska jag ha inför spådom och om jag behöver muntras upp eller piggas upp. Ska även se se om jag inte kan göra någon typ av rituella tvålar som jag kan använda mig av innan ritualer och så vidare. Vill göra en lavendel tvål (ska göra några stycken inför jul, som julklappar med), citrontvål, salviatvål och rosmarin/timjan tvål.

 

Var dessutom ute och shoppade en del idag. Hittade en snygg jacka, lite kryddor (tjoho Gerdas te och kaffehandel har torkade lösviktskryddor som man kan använda till magi i brist på annat) och lite annat smått och gott. Vad kan jag inte säga eftersom jag vet att min käre sambo och själssyster mycket väl kan läsa det här.. hehe tji fick ni ;P.. OCH jag köpte den stenmorteln som jag har gått och suktat efter så länge.. så nu har jag äntligen en egen mortel och slipper använda sambons i mitt magiska arbete....   

 

Jag gjorde också en spontan ritual idag eftersom det är fullmåne. O trots att den var väldigt spontan och inte alls planerad så vatt den så bra.

 

Fullmåne ritual:

  • ett silverfärgat ljus
  • ett rökelsekar
  • frankincense eller någon annan valfri rökelse som du anser kan passa
  • tändare

Börja med att varva ner ett par andetag och känn energierna runt omkring dig. Om du anser att det finns behov så rena platsen. Själv så renade jag platsen genom att visiualisera bort de smuts som fanns, på energinivån.

 

Tänd ljuset och rökelsen

 

skapa cirkeln

 

Åkalla sedan elementen och guden och gudinnan.

 

Medan du elda rökelsen kan du uttala en bön eller en önskan och låta den fara upp till gudarna tillsammans med röken ifrån rökelsen. Andas in den underbara doften från frankincense, betrakta månen och känn att du kan, du e bra, du är här och nu. Hylla gudinnan på detta vis.

 

"Skicka iväg" elementen, tacka guden och gudinnan och avsluta cirkeln. Men låt gärna ljuset och rökelsen fortsätta och brinna i valfri tid.

 

Åkallan elementen/guden/gudinnan:

Åh ..... fundament. Jag välkommnar dig till min enkla ritual, i guden och gudinnans ära, i denna fullmånens tid. So mote it be!

 

Åh du store gud/gudinna, jag välkommnar dig till min enkla ritual i gudinnans/din ära, i denna fullmånens tid. So mote it be!

 

utvärdering:

 

Ja vad ska man skriva om denna. Visst den är kort men jag tyckte att jag fick ut så mycket av den. Är inte så mycket för långrandiga och utdragna ritualer utan vill helst ha det kort och koncist. Magin fanns där trots att jag inte utförde någon vidare magisk handling mer än att jag bad för att mina nära och kära ska få kärlek, omtanke och rikedomar inom ett månvarv. Både elementen och gudarna var med mig. Kände att Aya var där och Shamash stod bakom mig och höll mig runt axlarna. Min guide var också där men hon höll sig mest i bakgrunden eftersom hon ansåg att jag kunde få umgås med gudarna själv en liten stund.

 

Bara det faktum att den inte alls var planerad och att den var väldigt spontan gjorde att jag levde mig in i det mer och därmed kände att jag faktiskt kunde. Innerst inne så vet jag att jag blev bönhörd och att dem förmodligen kommer att ge mina nära kära någonting. Men vad återstå att se.

Av Madeleine Gustavsson - 21 oktober 2010 10:43

Första snön har kommit, i oktober... Känns väl lite sådär, men samtidigt så måste året gå vidare så att vi kan få vår och sommar igen.

 

Vad händer idag då?

Jag ska iväg intill stan igen för att köpa en present till min sambo och till en kompis som fyller år. Vet dock inte vad jag ska köpa så det lär ta halva dagen innan jag ens är färdig.

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards