ayanna

Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Madeleine Gustavsson - 18 oktober 2010 13:15

Ända sen igår så har jag funderat på vad jag har för definitioner på wicca och häxkonst. Med hjälp av Aridanas kommentar kom jag äntligen fram till svaret.

 

wicca: är någonting som jag tror på, det är min religion. Det är mina drömmar, mina tankar, min funderingar och vad jag tror på och inte tror på.

 

Häxkonst: är för mig ett sätt att leva. Det är det som jag utövar mig av och gör rent konkret.

 

Det var väldigt viktigt för mig att få dessa definitioner eftersom det är ett sätt för mig att dels lära känna mig själv men också att definiera för andra vad det handlar om, i fall jag skulle få frågan.

 

Idag så ska jag ta en runda till stadsparken, ta med mig lite fika och njuta av utsikten emot slottet och förhoppningsvis lite sol. Vid 3 tiden så ska jag genomföra min gudinne timme där jag meditera en stund, sitter i tystnad, meditera en liten stund till och sen kanske be en liten bön. Hade egentligen tänkt att göra en full ritual men eftersom jag sitter på en allmän plats så vill jag inte dra på mig för mycket uppmärksamhet.

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards