ayanna

Alla inlägg den 12 september 2010

Av Madeleine Gustavsson - 12 september 2010 19:07

Idag så tog jag mitt pick och pack och drog ut en runda. Hade inte tänkt att det skulle ta så lång tid som det gjorde men härligt var det i alla fall. Hittade en massa roliga örter och kryddor som jag kan ha till min magi, vilket känns helt underbart. Fast det som var mest underbart var att få sitta på bryggan nära vattnet, fika och få njuta av lugnet en stund.  La mig till och med ner och bara lyssnade på ljudet ifrån vågorna som slog emot bryggan.

 

Enbären som jag hittade hade jag tänkt att använda till rökelse som substitut för ceder. Trodde inte att det skulle funka men när jag tryckte lite lätt på dem och gnuggade dem mellan fingertopparna så kände jag en lukt som var väldigt lik ceder. Så nu ska dem bara torka lite mer och sen så ska jag testa att använda dem.



 Så här ser man ut efter att stått och plockat underbara nypon  i lite mindre än en timme. Ont gjorde det, det kan jag lova er men samtidigt så tycker jag att det är värt det om det blir en god nyponsoppa av det. Sen så kan man ju också säga att det man inte dör av, det härda en.   


    

Efter mycket om och men så kom jag hem och kunde äntligen hänga upp dagens skörd. Från höger (längst fram) murgröna, järnek, ginko, blodbok och daggkåpa. Järneken är inte så rolig o leka med, det gäller att vara försiktig med den eftersom den kan framkalla allergiska utslag. Jag hade dock tur eftersom jag har handskat med den mycket idag och det har inte hänt någonting. Ska dock hålla den borta ifrån min lille rocky så att han inte äter av den.

Av Madeleine Gustavsson - 12 september 2010 12:46

   Jag skrev om daggkåpan igår. En läsare uppfattade det som att jag skulle göra en kärleksdryck. Detta stämmer inte alls. Jag bara skrev det som scott cunningham skrev i sin bok encyclopedia of magical herbs. Tänkte plocka några blad av den, torka dem och sen lägga dem i olja för att till sist göra en salva av dem. Vad jag sen ska ha den salvan till vet jag inte riktigt än men jag är 99,9 % säker på att jag ska ha den till mina fötter. Hade velat ha den färdig till min pilgrimsvandring den 23 men det hinner jag nog inte.

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards