ayanna

Alla inlägg den 21 september 2010

Av Madeleine Gustavsson - 21 september 2010 23:53

   Just nu så håller jag på mina mentala förberedelser inför pilgrimsvandringen som ska genomföras på torsdag fram tills på söndag. Jag har bett gudarna om beskydd (eftersom jag ska vandra med ett par kristna personer som tro enbart på den manliga guden. Har ingenting emot det men tycker inte om när folk pracka på ens tro och vänta sig att man ska tro likadant),  mediterat, beundrat gudinnan i hennes silverskrud och planerat lite inför morgondagen.Nu kanske ni undrar varför jag ska ge mig iväg på en pilgrimsvandring, det är inte för att jag på nåt sätt är kristen utan det är för att jag ska få komma ut i naturen, beundra gudinnan i hennes skönhet och komma närmare både mig och henne. 

 

 I morgon så sker ju den stora höstdagjämningen, då dagen är lika lång som natten och vi börja gå emot mörkare tider. Jag ser faktiskt fram emot hösten på ett helt annat sätt än vad jag har gjort tidigare i mitt liv. Nu är det tid för tankar, inspiration, kreativitet och eftertanke. Så i morgon så blir det till att fira ritual (YAY!!!   ), baka äppelkaka, laga omelett med champinioner och låna sambons stuga. Den ska jag pynta med ekollon, nötter och äpplen tillsammans med tända ljus och annat mysigt. Musik ska där finnas med i form av kellianna, enya m.m ooohhhhhh jag ser verkligen framemot det   

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards