ayanna

Direktlänk till inlägg 21 september 2010

förberedelser

Av Madeleine Gustavsson - 21 september 2010 23:53

   Just nu så håller jag på mina mentala förberedelser inför pilgrimsvandringen som ska genomföras på torsdag fram tills på söndag. Jag har bett gudarna om beskydd (eftersom jag ska vandra med ett par kristna personer som tro enbart på den manliga guden. Har ingenting emot det men tycker inte om när folk pracka på ens tro och vänta sig att man ska tro likadant),  mediterat, beundrat gudinnan i hennes silverskrud och planerat lite inför morgondagen.Nu kanske ni undrar varför jag ska ge mig iväg på en pilgrimsvandring, det är inte för att jag på nåt sätt är kristen utan det är för att jag ska få komma ut i naturen, beundra gudinnan i hennes skönhet och komma närmare både mig och henne. 

 

 I morgon så sker ju den stora höstdagjämningen, då dagen är lika lång som natten och vi börja gå emot mörkare tider. Jag ser faktiskt fram emot hösten på ett helt annat sätt än vad jag har gjort tidigare i mitt liv. Nu är det tid för tankar, inspiration, kreativitet och eftertanke. Så i morgon så blir det till att fira ritual (YAY!!!   ), baka äppelkaka, laga omelett med champinioner och låna sambons stuga. Den ska jag pynta med ekollon, nötter och äpplen tillsammans med tända ljus och annat mysigt. Musik ska där finnas med i form av kellianna, enya m.m ooohhhhhh jag ser verkligen framemot det   

 
 
Angel

Angel

22 september 2010 01:36

Mabon är på torsdag! =)

http://thingcalledlife-angel.blogspot.com

Madeleine Gustavsson

22 september 2010 11:11

Jo ja såg de nu men eftersom ja e på resande fot då så ska jag ändå fira det ordentligt idag :D

 
Moonwitch

Moonwitch

22 september 2010 12:31

Låter som en alldeles fantastisk anledning för pilgrimsfärd...Vart ska du då?
Och ditt Mabonfirande låter så härligt, ser framemot ev bilder senare. Själv ska jag också fira och skriver om det senare på bloggen.


http://ritamang.blogg.se/moonwitch

Madeleine Gustavsson

22 september 2010 14:27

Jag ska gå i arns fotspår som det så fint heter. Det blir en runda till skaraborgs området och runt omkring där.. Kommer att plåta en massa så bilder kommer det att komma.

Hehe. Jag hade som planer att fira ute men nu ser det ut som om det blir regn så jag får se hur jag göra, fira ska jag i alla fall. Jag ska packa havrekakor, tända ljus, mysa med lite mynta te en stund, njuta av god musik och fira mabon ritual för att sen laga en god mabon middag till mig och andarna. Sambon jobbar så jag är ensam hemma hela kvällen :)

 
Ariadna

Ariadna

22 september 2010 21:29

Vilka härliga planer! En hel långhelg till och med - jag hoppas att du får det riktigt härligt ute i den vackra hösten! Var Välsignad! ;)

http://dimmornasdotter.bloggplatsen.se

 
Ceriadwen

Ceriadwen

23 september 2010 09:31

Vet du att jag har faktiskt också funderat på att följa med på en sådan pilgrimsvandring. :) Det måste jag göra någon gång. Berätta gärna hur du hade det sedan!

http://ceriadwen.blogg.se

Madeleine Gustavsson

23 september 2010 10:15

Gör det. Jag har gått en gång tidigare och jag måste säga att det är verkligen värt det. Man kommer hem som en helt annan människa. Det ska jag absolut göra. Kommer att komma upp en massa bilder både här och på Facebook. Förresten har du FB??
Väl Mött!!

 
Ceriadwen

Ceriadwen

23 september 2010 12:03

Jo jag har FB men jag är i princip bara vän där med folk jag har träffat irl.

Ser fram emot bilder och berättelser! :)

http://ceriadwen.blogg.se

Madeleine Gustavsson

23 september 2010 14:39

ah okej, då förstår jag :)

Japps dem kommer förmodligen upp redan på måndag skulle jag tro :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Gustavsson - 9 juni 2011 18:43

Ibland så händer det så mycket här i världen och nu händer detta. Jag har bestämt mig för att starta upp min egna hemsida och har därmed bestämt mig för att starta upp en blogg där i stället. För er som vill följa med mig dit så är adressen, www.isme...

Av Madeleine Gustavsson - 4 juni 2011 11:33


      Igår så gjorde jag ett hårspänne med några fjädrar. Hårspännet var väl sådär, så jag ska göra om det. Ska sätta fast fjädrarna i ett par hårnålar i stället.    Sen när det är färdigt så är det bara trumman som fattas <3 ...

Av Madeleine Gustavsson - 2 juni 2011 18:51


         Jag älskar att gå barfota. Det är helt underbart att känna moder jord under mina fötter. Det är helt underbart att känna hur hon stödjer mig när jag vandra runt i min egna lilla värld.    Jag vill passa på och tipsa om en artike...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 14:03


Igår när jag var ute och gick så såg jag den här symbolen på himlen. Har inte en aning om vad den betyder, men jag tror att gudarna försöker att tala om någonting för mig. Frågan är bara vad? vad tro ni?   ...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 00:24


  Ikväll hade jag en riktigt riktigt magisk afton. Jag var på möte med Xtravaganzan och på vägen hem så passade jag på att betrakta himlen medan jag gick. Fick direkt svar på den frågan som jag ställde mig,  vilket glädjer mig. När jag kom hem så gic...

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards