ayanna

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Tidigare liv

Av Madeleine Gustavsson - 20 september 2010 12:41

Nu den senaste tiden har jag drömt så mycket. Ovanligt mycket om jag ska vara ärlig. För ett par dagar sen så drömde jag en dröm som talade om en del saker om mitt tidigare liv. Ni ser, jag tror mycket på ett antal tidigare liv som jag har levt. Har tidigare, under en meditation, sett mig själv som ung sökande bronsålders flicka som titttar sökande upp emot himlen och undrat vad som egentligen fanns där uppe. I den synen så fanns också min guide, fast då i form av min dåvarande farmor eller annan släkting. Hon chasade in mig i det två skeppiga huset och stod sen kvar en stund och funderade också hon.

 

Men i den här drömmen som jag hade för några dagar sen så befann jag mig under tidig kristendom/vikinga tid, detta var lite mer norrut än vad jag bor nu. Minns så väl doften av trä, skin och maten. Vet att jag och ett av mina syskon var ute och lekte när vi plötsligt fick besök av en varg. Jag lyckades ta mig därifrån men mitt yngre syskon var inte lika snabbt så det blev illa skadat av vargen. Pappa kom till undsättning, chasade undan mig och sa åt mig att sätta mig i skydd. Vet så väl att jag skrek gör den inte illa, gör den inte illa... sen så vaknade jag och var tillbaka i min egna säng bredvid min sambo. Vet inte hur det gick med mitt syskon, har inte en aning men jag hoppas att det klarade sig.

  

 
 
Moonwitch

Moonwitch

21 september 2010 23:43

Va kul att du hittade till mig och kommenterade så jag kunde hitta tillbaks till dig...:) Lägger till dig på Bloglovin för här är mycket jag vill läsa och även följa framtida inlägg.
Lustigt att läsa ett inlägg om tidigare liv just nu när jag avslutat bok 40 i Sagan om Isfolket som just handlade om tidigare liv. Och visst är det fascinerande med reinkarnation, skulle kunna skriva hur mycket som helst om det...gör kanske som du, skriver ett inlägg om det en dag.
Blessed be!

http://ritamang.blogg.se/moonwitch

Madeleine Gustavsson

21 september 2010 23:50

Åh vad glad jag blir att du besökt mig och dessutom tyckte om min sida lika mycket som jag tycker om din. Jag har själv lagt till din blogg så vi kommer att följa varandra helt enkelt :).
Jadu reinkarnation är någonting som jag har trott på hela mitt liv men det är inte förens nu som det verkligen har börjat hända saker och ting. Jag drömmer, meditera och ser saker som jag kanske aldrig skulle ha sett om jag inte hade kommit in på denna underbara väg som kallas för wicca/häxkonst

 
Moonwitch

Moonwitch

21 september 2010 23:54

Sv: Det har tagit tid för mig med, flera år...men jag tror att nu känner Gudarna att jag är redo att släppa in den biten i mitt liv därför händer det som händer nu. Jag tror säkert Guden kommer mer påtagligt till dig också den dagen du är redo...Tycker du verkar ha en fin påminnelse om Guden i din sambo.

http://ritamang.blogg.se/moonwitch

Madeleine Gustavsson

22 september 2010 00:08

Ja det tro jag med. De har förmodligen känt att du kanske inte är redo för den manliga aspekten än och försökt att i stället stötta dig och låta dig ta den tid du behöver. Ja det tro jag med. Han kommer nog lite pöh om pöh skulle jag tro. Jo jag har ju det. Min sambo är allt för mig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Gustavsson - 9 juni 2011 18:43

Ibland så händer det så mycket här i världen och nu händer detta. Jag har bestämt mig för att starta upp min egna hemsida och har därmed bestämt mig för att starta upp en blogg där i stället. För er som vill följa med mig dit så är adressen, www.isme...

Av Madeleine Gustavsson - 4 juni 2011 11:33


      Igår så gjorde jag ett hårspänne med några fjädrar. Hårspännet var väl sådär, så jag ska göra om det. Ska sätta fast fjädrarna i ett par hårnålar i stället.    Sen när det är färdigt så är det bara trumman som fattas <3 ...

Av Madeleine Gustavsson - 2 juni 2011 18:51


         Jag älskar att gå barfota. Det är helt underbart att känna moder jord under mina fötter. Det är helt underbart att känna hur hon stödjer mig när jag vandra runt i min egna lilla värld.    Jag vill passa på och tipsa om en artike...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 14:03


Igår när jag var ute och gick så såg jag den här symbolen på himlen. Har inte en aning om vad den betyder, men jag tror att gudarna försöker att tala om någonting för mig. Frågan är bara vad? vad tro ni?   ...

Av Madeleine Gustavsson - 31 maj 2011 00:24


  Ikväll hade jag en riktigt riktigt magisk afton. Jag var på möte med Xtravaganzan och på vägen hem så passade jag på att betrakta himlen medan jag gick. Fick direkt svar på den frågan som jag ställde mig,  vilket glädjer mig. När jag kom hem så gic...

Presentation

Tidigare år

English

Fråga mig

15 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken religion anser du att du tillhör?
 Ingen, är ateist
 Är inte riktigt säker
 Min egen
 Wicca
 Buddhism
 Hinduism
 Kristendom
 Islam
 Judendomen
 Nyhedendomen
 Shintoismen
 Gnosticism
 Min tro står inte med här

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards